تعریف نرم افزار های موبایل و اپلیکیشن‏ های موبایل

بسیاری دو عبارت نرم افزار های موبایل و اپلیکیشن‏ های موبایل را به جای یکدیگر به کار می‎برند.

این در حالی است که برای اجرا و عملکرد سیستم، هم نرم افزارها و هم اپلیکیشن‎ها عمل می‎کنند اما نرم افزارها غیرقابل مشاهده و اپلیکیشن‎ها قابل مشاهده هستند.

شاید تاکنون مشاهده کرده باشید که برخی به جای گفتن عبارت نرم افزارهای موبایل، از اپلیکشین‎های موبایل استفاده می‌کنند. این در حالی است که میان نرم افزار (Software Program) و (Application Software) تفاوت زیادی وجود دارد.

 

نرم افزار های موبایل

آنچه که ما از آن به عنوان نرم افزارهای موبایل استفاده می‌کنیم همان Software Program است که به سادگی روی گوشی‎های همراه نصب می‌شود و وظیفه خواندن دستورالعمل‎هایی که بطور مستقیم از پردازنده سیستم موبایل (cpu) به سمت آن‎ هدایت می‌شود، را بر عهده دارد.

در واقع نرم افزارهای موبایل مجموعه‎ای از برنامه‎ها هستند که در سیستم عامل تلفن همراه قابل نصب و اجرا می‌باشند و شامل واکنش‎هایی می‌باشند که فعالیت‎ها را بصورت مخفی بر روی سیستم عامل انجام می‌دهند بطوری که شما نمی‎توانید آن را مشاهده کنید اما عملکرد آن را بطور غیرمستقیم دریافت می‌کنید.

از سیستم عامل موبایل نیز می‌توان به عنوان یک برنامه نرم افزاری یا Software Program یاد کرد که در درون خود مجموعه‎ای از نرم افزارهای موبایل را جا می‌دهد که در اینجا نیز شما تنها عملکرد سیستم عامل موبایل را دریافت می‌کنید.

 

اپلیکیشن‏ های موبایل

اما اپلیکشن‌های موبایل عبارت‌اند از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند.

آنچه که موجب تفاوت میان نرم افزار اپلیکیشن (Application Software) با برنامه نرم افزار یا (Software Program) می‌شود در واقع در عملکرد مخفی و یا مستقیم این دو است.

در حالی که اپلیکیشن‎های موبایل بصورت مستقیم کاری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل رؤیت است، نرم افزرهای موبایل یا همان Software Programs of mobile از دید کاربران مخفی هستند.

 

نرم افزارهای موبایل بستر و شرایطی را ایجاد می‌کنند که به وسیله آنها می‌توان اپلیکشین‎های موبایل را نصب و اجرا نمود.

در واقع قبل از نصب اپلیکشین‌ها، وجود نرم افزارها ضرورت دارد و اولویت با نرم افزارهای موبایل است که پس از آن تلفن همراه قابلیت نصب و اجرای اپلیکیشن‎ها را دارد.

رابطه میان نرم افزار و اپلیکیشن بصورت عموم و خصوص می‎باشد.

نرم افزار جامعیت دارد و در برگیرنده اپلیکیشن است. به عبارت دیگر، در حالی که اپلیکیشن زیر مجموعه نرم افزارها به شمار می‎رود، نرم افزار یک اپلیکیشن محسوب نمی‎شود

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*