استارت آپ چیست؟

وقتی کلمه استارت آپ به گوش شما می خورد، تصور ذهنی شما از این کلمه چیست؟ شاید این فکر به ذهن شما برسد که استارت آپ، کسب و کاریست که برای اولین بار راه اندازی شده است یا اینکه با یک ایده ی منحصر به فرد آغاز شده است یا شاید فکر شما این باشد که استارت آپ شروع یک کسب و کار برای ارائه یک خدمت یا محصول جدید می باشد که تا کنون توسط هیچ گروه کاری ارائه نشده است. به راستی تمام آن چیزی در ذهن شما در مورد این کلمه نقش بسته است درست می باشد. با ما همراه باشید تا بتوانید درست بودن فکر و عقیده خود را در این مورد اثبات کنید.

تا کنون تعاریف گوناگونی در مورد این کلمه ارائه شده است . یک تعریف از استارت آپ ، تجارت نوپایی که در قالب یک کمپانی، شرکت یا سازمان موقت می باشد.
در دیکشنری وبستر، استارت آپ به عنوان یک کسب و کار جدید تعریف گردیده است.
تعریفی که از اریک رایز از استارپ آپ بیان گردیده، نهادی انسانی که به منظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است.

 

 

اهداف استارت آپ چیست ؟

۱- ایجاد و راه اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه ی خاص
۲- تمرکز برای رشد

 

ویژگی های یک استارت آپ چیست ؟

یک استارت آپ خصوصیات متعددی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است اما ویژگی اصلی یک استارت آپ، توانایی آن برای رشد می باشد. گراهام، استارت آپ را یک کمپانی که بر پایه ی رشد سریع تاسیس شده باشد، معرفی می کند.
۱- ارزش آفرین است.
۲- پایدار است.
۳- مقیاس پذیر نیست. (به لحاظ اندازه هر اندازه ای می تواند باشد)
۴- فقط مبتنی بر تکنولوژی های نوین نیست.
۵- دارای نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی است .
۶- آینده نگر است.
۷- متمرکز بر مدیریت فعالیت ها است.

 

فاکتورهای ارزش گذاری یک استارت آپ :

یک استارت آپ ارزشمند باید تمامی موارد زیر را رعایت کند تا بتواند به اهداف خود که مهم ترین آن سودآوری است، دست یابد.
۱- بررسی هزینه های اولیه : یک استارت آپ باید قبل از شروع کار، هزینه ها را براورد کرده تا بتواند بر اساس سرمایه خود برنامه ریزی و هدف گذاری کند.
۲- شناخت رقبا : رقیبان را در حوزه ی کسب و کارش بشناسد، به گونه ای که رفتارهای آن ها را تحلیل کند و از اهدافشان آگاهی یابد تا بتواند جایگاه خوبی در میان آن ها بدست آورد.
۳- آینده استارت آپ مدنظر: آینده ی یک استارت آپ، یکی از فاکتورهایی است که یک کسب و کار نوپا را ارزشمند می سازد.
۴- فرصت های پیش روی استارت آپ : یک استارت آپ باید فرصت های ایجاده شده درطول مسیرش را شناخته و از آن ها به درستی استفاده کند تا بتواند به سود آوری برسد.

 

معرفی چند استارت آپ :

روزانه شاهد راه اندازی استارت آپ های مختلف در حوزه های گوناگون دراطرافمان هستیم که هر کدام از آن ها برای رسیدن به یک هدف خاص شروع به کار کرده اند. در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره شده است.
۱- کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
۲- استارت آپ مبتنی برفناوری اطلاعات
۳- کسب و کار نوپای خانگی
۴- کسب وکارهای نوپای آینده نگر
۵- کسب و کارهای نوپای ایجاد کننده تحول در بازار

 

منظور از عمر استارت آپ چیست ؟

به طور میانگین عمر یک استارت آپ، تقریبا سه سال تعریف شده است. در واقع پس از گذشت سه سال دیگر یک کمپانی نوپا، استارت آپ محسوب نمی شود؛ چرا که یک شرکت نوپا تا زمانی استارت آپ است که توسط سایر کمپانی های بزرگ تصاحب نشده باشد، دارای دفاتر مختلف در نقاط مختلف شهر نباشد، کارکنان آن به بیش از ۸۰ نفر نرسیده باشند، درآمدی بالای ۲۰ میلیون دلار نداشته باشد، اعضای اصلی استارت آپ به بیش از ۵ نفر نرسیده باشند. زمانی که یک استارت آپ به سود آوری می رسد، دقیقا زمانی است که پایان عمر استارت آپ فرا رسیده است.

 

تعریف کلی استارت آپ :

مجموعه یا کسب و کاری که درآمدش کمتر از ۲۰ میلیون دلار و تعداد کارکنان آن کمتر از ۸۰ نفر باشند، یک تعریف کلی از استارت آپ می باشد و موسس یک استارت آپ، فردی است که با هدف تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ در سطح کشوری یا جهانی اقدام به تاسیس کمپانی خود می کند.

قدم اول در آغاز یک استارت آپ خودباوری و ایمان داشتن به توانایی های فردی می باشد. شما نیز می توانید با پرورش ایده ی نو که ذهن دارید و انجام تحقیقات و سنجش تمامی جوانب، یک استارت آپ برتر شوید.

1 نظر
  • ::..panysar..::
    مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۷ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*