مدیریت و زمان بندی پست ها در شبکه های اجتماعی

ظهور شبکه های اجتماعی و خیل طرفداران آنها هر کسی را وسوسه می کند تا از طریق این شبکه های اجتماعی به تبلیغات آنچه دارد بپردازد. افراد زیادی هستند که کانال های پرطرفداری در تلگرام دارند و یا صفحات محبوب خود در اینستاگرام , فیسبوک, لینکدین , توییتر و … را مدیریت می کنند. برای مدیران کانال ها و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی زمان بندی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از تکنیک های مهم در بازاریابی اینترنتی است. و تبلیغات آنلاین در این شبکه ها و رسانه های پرطرفدار می تواند تاثیر مستقیمی روی روند رو به رشد فروش شرکت داشته باشد.

هنگامی که پستی را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارید، افرادی که شما را دنبال می‌کنند یا گروه هایی که در آن پست می‌ گذارید، می‌توانند پست شما را ببینند. پست‌هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید در صفحه شخصی شما نمایش داده می‌شوند. محتوایی که به‌طور عمومی در شبکه های اجتماعی اشتراک‌گذاری می‌کنید، برای عموم کاربران قابل نمایش است، کاربران مختلف می‌توانند با نظردادن، اشتراک‌گذاری مجدد یا ‎لایک کردن پست‌های شما، با شما ارتباط برقرار کنند.

در شبکه های اجتماعی مختلف امکاناتی برای زمان بندی پست ها وجود دارد این ویژگی ها بیشتر به درد شرکت هایی می خورد که به تبلیغات محصولات و کالاهای خود مشغول هستند و تمایل دارند در زمان مشخصی تبلیغات مورد نظرشان را انتشار دهند.

 

 

تعیین زمان پست گذاری و بازاریابی اینترنتی

شبکه های اجتماعی امروزه تاثیر روبه رشدی در زندگی هر یک از ما دارند. زمان پست گذاری در شبکه های اجتماعی امری حیاتی و ضروری برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است. زمان اشتراک گذاری مطالب و تبلیغات بسته به مخاطبین برای هر شبکه اجتماعی می تواند متفاوت باشد.

شبکه های اجتماعی بهترین راه و فرصت را برای افزایش دستاوردها و رشد مخاطبین در اختیار شرکت ها قرار می دهد. اما برای کسب بهترین نتیجه از شبکه های اجتماعی بهتر است دو نکته را همواره مد نظر داشته باشیم نکته اول اینکه مطالب خود را با نظم مشخصی و به صورت مداوم در این شبکه های اجتماعی منتشر کنیم. همچنین از بهترین زمان برای انتشار مطالب مطلع باشیم. انتخاب درست بهترین شبکه های اجتماعی مهم و پرطرفدار و مدیریت و زمان بندی پست ها و پایه ریزی استراتژی های خود بر مبنای این زمان تاثیر شگفت انگیزی در رشد مخاطبین و طرفداران ما خواهد داشت.

اینکه ما پست های خود را در ساعاتی که کاربری در شبکه های اجتماعی حضور ندارد بسیار ناراحت کننده است. انتشار محتوای مناسب در زمان مناسب رمز موفقیت در شبکه های اجتماعی است. انتخاب ساعت هایی که کاربران و مخاطبین ما در شبکه های اجتماعی آنلاین هستند برای تبلیغ یک کالا یا محصول خاص بسیار مهم است. در این جا با بهترین زمان پست گذاری در تعدادی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار آشنا می شویم.

 

بهترین زمان پست گذاری در فیسبوک

طبق آمارهای به دست آمده بهترین روزها برای پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی فیسبوکی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه است. زیرا که میزان مشارکت مردم در روزهای شنبه تا سه شنبه در فیسبوک به میزان چشمگیری کاهش می یابد. دلیل این امر این است که مردم در روزهای آخر هفته به دلیل فراغت از کار و مشغله خود خوشحال تر به نظر می رسند و بیشتر به فیسبوک سر می زنند. در روزهای آخر هفته افزایش چشمگیری در فعالیت کاربران در فیسبوک دیده می شود. البته میزان این افزایش و مشارکت برای کسب و کارهای مختلف , متفاوت است. در روزهای آخر هفته کاربران از المان های خوشحالی بیشتر استفاده می کنند. بنابراین بهترین زمان برای دیده شدن تبلیغات شما در فیسبوک روزهای آخر هفته است.

همچنین بهترین زمان برای پست گذاشتن در روز بین ظهر تا بعداز ظهر است. بیشترین پستها در این زمان به اشتراک گذاشته می شود و بیشترین کلیک نیز در همین زمان انجام می گیرد. برای انتخاب و پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن در فیسبوک و مخاطبین صفحه خود می توانید از ابزاری به نام Fanpage Karma استفاده کنید.

 

مناسب ترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام

نحوه پست گذاری در اینستاگرام با فیسبوک کمی متفاوت است در اینستاگرام تقریبا در تمام روزهای هفته رفتارها و فعالیت های مشابهی صورت می گیرد اما شنبه ها از همه پر کارتر است و در این روز فعالیت بیشتری صورت می گیرد. اما بهترین ساعت در روز برای پست گذاری در این شبکه اجتماعی ساعات غیر کاری است. پانصد شرکت برتر دنیا بهترین زمان برای پست گذاری برای مخاطبین خود را ساعت های غیر کاری به خصوص بین ساعت های ۳ تا ۴ بعد از ظهر می دانند. میزان بازدید از پست های این شرکت ها نیز در ساعات غیر کاری بیشتر از ساعات کاری است.

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده است این رسانه اجتماعی به دلیل کاربری آسان و امکانات ویژه خود و نیز به دلیل اینکه به راحتی در گوشی های هوشمند قابل نصب و استفاده است از طرفداران زیادی برخوردار است. یکی از امکانات خوب اینستاگرام که در سایر شبکه های اجتماعی دارای نقطه ضعف هایی است امکان زمان بندی پست ها با استفاده از چهار برنامه کاربردی است.

 

زمان مناسب برای پست گذاری در لینکدین

با توجه به آمارهای به دست آمده بهترین روزها برای پست گذاری در لینکدین روزهای کاری است. روزها و ساعات کاری بالاترین بازده را در لینکدین دارند. شبکه های اجتماعی لینکدین از نظر ۹۳ درصد از بازاریاب ها بهترین شبکه اجتماعی در عرصه B2B می باشد. بهترین زمان در طول روز برای پست گذاشتن بین ساعتهای ۶ تا ۷ صبح و نیز ۵ تا ۶ عصر می باشد. بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ نیز بیشترین میزان کلیک روی پست ها انجام می شود. همانطور که می دانیم لینکدین یک شبکه اجتماعی کاری است و بیشترین مخاطبین آن نیز مشاغل و کسب و کارهای مختلف هستند بنابراین بیشترین فعالیت در این شبکه های اجتماعی روزهای کاری صورت می گیرد.

 

زمان بندی مناسب برای پست گذاری در تلگرام

نحوه پست گذاری در تلگرام نیز تا حدودی مشابه اینستاگرام است. برای کسی که کانال تلگرام دارد شناسایی زمان مناسب برای درج پست بسیار مهم است. برای استفاده از قابلیت زمان بندی در تلگرام می توان از ربات هوشمند بات فادر (BotFather) استفاده کرد. این ربات توسط تلگرام در اختیار کاربران قرار داده شده است تا بتوانند توسط آن ربات های مختص خود را بسازند. برای ساخت ربات شخصی خود با استفاده از آیدی BotFather@ وارد ربات مذکور می شوید.

اطلاعات داده شده دراین مقاله با توجه به ساعات کاری در کشورمان ایران تنظیم شده است. بنابراین برای کسب بهترین نتیجه از درج تبلیغات در شبکه های اجتماعی در عرصه بازاریابی اینترنتی و وب برندینگ بهتر است زمان پست گذاری برای مخاطبین خود را مدیریت و زمان بندی نمایید. و با توجه به مشغله کاری مخاطبین خود در ساعات فراغت آنها و زمان هایی که بیشترین کاربری را دارند پست های تبلیغاتی خود را درج نمایید.

زمان بندی پست ها در شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار همزمان چندین پست و به روز رسانی صفحات شبکه های اجتماعی در زمان هایی که ادمین آنلاین نیست می تواند بسیار مناسب باشد.

1 نظر
  • ::..panysar..::
    مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۷ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*