• صفحه اصلی  / 
  • بلاگ
  •  /  چرا این روزها در ایمیل مارکتینگ بازخورد خوبی نمی گیرید؟
چرا این روزها در ایمیل مارکتینگ بازخورد خوبی نمی گیرید؟

بعضی ها فکر می کنند ایمیل مارکتینگ منسوخ شده است و واقعا دیگه جواب نمی ده! اگر هر چیزی دیگه جواب ندهد ایمیل مارکتینگ همیشه و در هر شرایطی جواب می دهد، مطمئن باشید. پس دلیل اینکه نرخ باز شدن و کلیک ها پایین آمده چی می تواند باشد؟

واقعیت این است که همیشه رفتار آدم ها در حال تغییر است. هر چه می گذر این تغییرات تاثیر مستقیم روی عملیات بازاریابی ما می گذارد و به همین دلیل ما هم باید مطابق با همین تغییرات به کارمان ادامه دهیم نه اینکه همیشه پی روی همان تکنیک های قدیم باشیم.

دلایلی برای اینکه کاربران نسبت به ایمیل های شما بی تفاوت هستند!

از عناوین خوب استفاده نمی کنید

اگر عنوان ایمیل شما ترغیب کننده و جذاب نباشد کاربرانتان فکر می کنند چیز خاصی در ایمیل شما نیست و بلافاصله قبل از باز کردن، آن را پاک می کنند.

عنوان ایمیل اولین دلیل برای باز شدن آن است. همه کاربرانتان می دانند که از طرف چه کسی ایمیل دریافت کرده اند و با شما کاملا آشنا هستند ولی عنوان ایمیل است که باعث می شود آن را باز کنند یا اینکه رهایش کنند!

پس قبل از نوشتن متن ایمیل تان حتما به فکر قرار دادن یک عنوان جذاب برای آن باشید. به نظر من بیشتر باید روی عنوان ایمیل تان فکر کنید تا روی متن ایمیل! چون اگر ایمیل تان باز نشود بقیه زحمات تان بیهوده بوده است.

 

هدف تان از ارسال ایمیل را دقیقا نمی دانید

دقیقا هدفتان را از ایمیلی که قصد دارید ارسال کنید مشخص کنید. ایمیل فروش است یا اطلاع رسانی؟ یا اینکه می خواهید کاربران تان را برای خواندن مقاله جدیدتان خبر کنید! باید دقیقا بدانید هدف تان از ارسال ایمیل چه است.

هر چیزی که دقیقا هدفتان است را مشخص کنید و در ایمیل دقیقا همان را مطرح کنید و این طرز تفکرتان نباشد که “حالا یه ایمیلی داره ارسال میشه بذار یه کد تخفیف هم توش بذارم” این اشتباه است.

 

ایمیل هایی با متن های طولانی خوانده نمی شوند!

مطمئن باشید ایمیل هایی که متن طولانی دارند خوانده نمی شود و در نهایت نادیده گرفته می شوند. حتما شما هم با چنین ایمیل هایی تا به حال مواجه شده اید؟ در آن لحظه چه می کنید؟ واقعا وقت دارید که تا انتهای ایمیل را بخوانید؟

تا جایی که امکان دارد متن ایمیل تان را کوتاه کنید و دقیقا سر اصل مطلب بروید. اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارد سعی کنید مخاطب را به داخل صفحه مربوطه به سایت تان منتقل کنید. هر چه ایمیل تان کوتاه و مختصر و مفید باشد شانس اینکه مخاطبان تان با شما همراه شوند بیشتر است.

البته متن ایمیل تان خیلی هم نباید کوتاه باشد. این دور از ادب است که از مخاطبان تان بخواهید که فقط فلان کار رو انجام دهند. مثلا بدون سلام و هیچ مقدمه ای بگویید برید داخل این صفحه مقاله جدید ما منتشر شده بخوانید و نظر بدهید!

این کار هم به دور از اخلاق کاری است و باعث می شود طی مدت زمانی مخاطبان ایمیلی تان کمتر و کمتر شوند.

 

ایمیل های یکنواخت ارسال می کنید

سعی کنید همیشه ایمیل های یکنواخت ارسال نکنید. به عنوان مثال همیشه ایمیل های تخفیف ارسال نکنید. این کار باعث می شود مخاطبان تان از دست شما بیزار شوند و فکر کنند همیشه قصدتان فروش محصولی به آن هاست.

بهتر است ایمیل های متنوع تری ارسال کنید، ایمیل های هدیه یا ایمیل های اطلاع رسانی. این کار باعث می شود مخاطبانتان همیشه همراه شما باشند.

 

ایمیل های ساده ارسال نمی کنید

دوره زمونه ایمیل های تبلیغاتی پر زرق و برق گذشته است. به ایمیل های بامیلو و دیجیکالا نگاه نکنید! شما با آن ها فرق می کنید. ایمیل ها هرچقدر ساده تر باشند بهتر است. همانطور که قبلا هم اشاره کردم محتوای ایمیل مهم است، پیامی که در ایمیل شماست برای مخاطب مهم است نه چیز دیگری!

اگر ایمیل های تان هرچقدر ساده تر باشد شانس اینباکس شدن شان هم در جی میل بالا می رود. اگر ایمیل شما برای کاربران جی میل راهی پوشه Promotions شود مطمئن باشید درصد باز شدن ایمیل های تان بسیار پایین می آید.

 

لطفا ایمیل های نامرتبط ارسال نکنید

ایمیل مارکتینگ امروزی بر پایه ارسال ایمیل های هدفمند بنا شده است. سعی کنید مخاطب هدف خود را بشناسید و ایمیل تان را فقط به آن ارسال کنید. مخاطبانی که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شده اند صرفا برای دریافت ایمیل های اطلاع رسانی عضو شده اند. دلیلی ندارد ایمیل هایی غیر از این برای آن ها ارسال کنید.

یا به عنوان مثال اگر قصد دارید محصولی را معرفی و تبلیغ کنید دلیلی ندارد ایمیل تان را برای کسانی که احتیاجی به آن محصول ندارند ارسال کنید. در کمپین های تبلیغاتی این اشتباه بسیار دیده می شود که ایمیل هایی به تمام لیست های موجود ارسال می شود و بازخورد خوبی هم ندارند!

یا به عنوان مثال ایمیلی برای فروش ارسال کرده اید، تعدادی آن را خریده اند و دوباره برای افرادی که خریده اند ایمیلی با تخفیف بیشتر ارسال می کنید! این می تونه باعث وقوع یک فاجعه باشد.

سعی کنید هدفمندتر ایمیل مارکتینگ تان را انجام دهید تا مخاطبان تان از همراهی با شما منصرف نشوند!

 

اگر جواب نگرفتید کاربران را بمباران نکنید!

بارها دیده ام که ایمیل هایی که برای فروش ارسال می شوند و آفری در آن ارائه شده است ادامه دار است و قطعی ندارد. صاحب آن محصول یا کمپین به قدری ایمیل ارسال می کند و به زور می خواهد محصولش را بفروشد که واقعا آدم از دستش متنفر می شود.

تعداد ارسال های خود را در کمپین ایمیلی تان مشخص کنید و اگر هم جواب مطلوبی نگرفتید به فکر ارسال های مجدد نباشید! این کار باعث می شود تعداد لغو عضویت ها در لیست شما بالا برود. به جای این کار بهتر است مشکل را پیدا کنید تا در کمپین های بعدی خود بازخورد بهتری دریافت کنید.

 

ایمیل های هدفمندتر را جمع کنید

جمع آوری ایمیل با یک صفحه فرودی که در آن هدیه ای باشد دلیل بر عالی بودن کیفیت ایمیل های لیست تان نمی شود. جمع آوری ایمیل از هر روشی که امکان داشته باشد چندان کار درستی نیست!

به عنوان مثال با دریافت ایمیل در قبال ارسال کد تخفیف باعث می شود ایمیل های لیست تان پر از ایمیل های بی ارزش شود.

به دلیل اینکه همه عاشق دریافت کد تخفیف هستند و هر کسی حتی علاقه مند به کسب و کار شما نباشد هم ایمیلش را برای دریافت کد تخفیف به شما می دهد. با این کار کیفیت لیست تان به مرور زمان پایین و پایین تر می آید. در نتیجه مشکلات بعدی همراه شما خواهد بود.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*