موزیک پلیر های آیفون و آیپد

اپلیکیشن های متعدد و متنوعی برای ایجاد امکان پخش موزیک از طریق آیفون یا آیپد های اپل موجود هستند که اصطلاحا به آن ها موزیک پلیر (Music Player) یا پخش کننده موزیک گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپد های اپل را خدمتتان معرفی کنیم.

اپل اپلیکیشن موزیک پلیر پیش فرضی را در سیستم عامل iOS ارائه کرده است، اما حقیقت این است که اغلب کاربران چندان از این برنامه راضی نیستند و به دنبال نصب و استفاده از موزیک پلیر های ثانویه می‌روند. هم اکنون در اپ استور موزیک پلیر های متعددی موجودند که کاربران بنا به سلیقه خود قادر به دانلود آن ها خواهند بود. اما کدامیک از این موزیک پلیر ها بهترین گزینه موجود خواهند بود؟

 

 

برنامه Cesium

موزیک پلیر های آیفون

برنامه Cesium بدون تردید یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپد های اپل به شمار می‌رود که کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند و آمار دانلود و رضایت کاربران از آن شگفت انگیز کننده است. این برنامه به طور خودکار به کتابخانه موزیک ها (Music Library) دستگاه آی او اسی متصل خواهد شد، این اتصال شامل همگام سازی با آیکلود موزیک لایبرری (iCloud Music Library) هم می‌شود. سپس لیستی از موزیک های موجود نمایش داده می‌شوند و کاربر با راحتی با انتخاب آن ها می‌توانید دستور پخش هر یک را صادر کند. رابط کاربری موزیک پلیر Cesium بسیار عالی طراحی شده و شامل آپشن های مختلفی می‌شود. برای مثال اگر تمایل داشته باشید با غیرفعال کردن گزینه ای تحت عنوان Show iCloud Items می‌توانید بستری را ایجاد کنید که در برنامه Cesium فقط موزیک های ذخیره شده در حافظه آیفون نمایش داده شوند. متاسفانه برنامه مذکور به صورت رایگان عرضه نشده و برای دانلود آن باید هزینه ای در حدود ۲ دلار پرداخت شود.

 

برنامه Marvis Music Player

موزیک پلیر های آیفون

 

برنامه Marvis Music Player هم بدون تردید می‌توانید به عنوان یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپد ها شناخته شود. این برنامه رابط کاربری بسیار زیبا و روانی دارد و با کتابخانه موزیک دستگاه (شامل حافظه داخلی و آیکلود) همگام سازی می‌شود. در این برنامه بستری فراهم شده تا همواره (به غیر از زمانی که لیست موزیک هایتان نمایش داده می‌شود) محیطی شامل سه ستون پیش رویتان قرار گیرد و انتخاب گزینه های موجود برای کاربر ساده شود. موزیک پلیر Marvis Music Player به صورت رایگان عرضه شده اما متاسفانه شامل تبلیغات درون برنامه ای نسبتا آزاردهنده ای می‌شود. برای خلاص شدن از شر این تبلیغات باید هزینه‌ای مشخص پرداخت شود و اشتراک برنامه خریداری گردد. قابلیت ها و رابط کاربری موزیک پلیر مذکور به قدری مناسب است که مطمئنا می‌تواند یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون محسوب شود.

 

 برنامه Boom: Music Player

موزیک پلیر های آیفون

 

برنامه Boom تقریبا با تمام موزیک پلیر های دیگر تفاوت دارد! رابط کاربری این برنامه کاملا منحصر به فرد است و گزینه هایی که در آن ارائه شده‌اند با گزینه هایی که در هر موزیک پلیر دیگری دیده‌اید تفاوت دارند. موزیک پلیر Boom از یک اکولایزر قدرتمند بهره می‌برد و امکان تنظیم دقیق نحوه پخش صداهای زیر و بم و غیره را فراهم می‌کند. در محیط این برنامه کاربر می‌تواند تنظیماتی را برای ایجاد صدای سه بعدی در شرایط خاص اعمال کند و یا نوع هدفونی که از آن استفاده می‌کند را مشخص کند تا پخش موزیک با نوع هدفون وی سازگار شود و کیفیت صدا افزایش یابد. به صورت کلی اگر به دنبال یک موزیک پلیر قدرتمند و در عین حال خاص برای آیفون یا آیپدتان هستید، برنامه Boom یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود است، اما برای دسترسی به برخی از ویژگی های خاص برنامه باید هزینه‌ای در حدود ۴.۵ دلار پرداخت شود.

 

برنامه ARIIA

موزیک پلیر های آیفون

 

برنامه ARIIA برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که به دنبال یک موزیک پلیر بسیار ساده هستند. این برنامه به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و رابط کاربری آن شامل هیچ گزینه اضافه ای نمی‌شود، بنابراین استفاده از آن برای افرادی که چندان به موزیک پلیر های شلوغ علاقه ای ندارند توصیه می‌شود. یکی از ویژگی های بسیار عالی که موزیک پلیر ARIIA ارائه می‌کند مربوط به پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای می‌شود. برای مثال شما در حین پخش موزیک از طریق این برنامه می‌توانید با کشیدن انگشت خود به از سمت چپ به سمت راست نمایشگر دستور پخش موزیک بعدی را صادر کنید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید صدای پخش را افزایش دهید. جالب تر از همه آنکه موزیک پلیر ARIIA به صورت کاملا رایگان عرضه شده و قابل دانلود است.

 

 برنامه jetAudio

موزیک پلیر های آیفون

 

اگر به دنبال یک موزیک پلیر باکیفیت، عالی، قدرتمند و در عین حال کاملا رایگان برای آیفون خود هستید، برنامه jetAudio یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان محسوب می‌شود. این برنامه مجموعه ای از قابلیت ها و ویژگی های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. موزیک پلیر مذکور به صورت خودکار با کتابخانه موزیک های شما (موزیک های ذخیره شده در حافظه گوشی و آیکلود) همگام می‌شود و رابط کاربری بسیار زیبایی دارد. اکولایزر jetAudio کیفیت عملکرد عالی دارد و به بهترین شکل ممکن امکان شخصی سازی نحوه پخش موزیک را فراهم می‌کند. ویژگی های دیگری مثل ایجاد تایمر برای خاموش شدن خودکار پخش موزیک بعد از مدت زمان مورد نظرتان، اضافه کردن افکت های مختلف به موزیک های در حال پخش، ایجاد سرور و دسترسی بیسیم به موزیک های ذخیره شده در کامپیوتر و غیره همگی در برنامه jetAudio ارائه شده‌اند. همانطور که اشاره داشتیم این برنامه به صورت کاملا رایگان منتشر شده است.

 

 برنامه Taptunes

موزیک پلیر های آیفون

 

متاسفانه موزیک پلیری که در این بخش معرفی می‌کنیم رایگان نیست و برای دانلود آن باید هزینه ای در حدود ۲ دلار پرداخت شود. اما این موزیک پلیر به قدری زیبا و با کیفیت است که بدون تردید می‌تواند یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپد های اپل به شمار آید. رابط کاربری برنامه Taptunes بسیار زیبا طراحی شده و عملکرد برنامه روان است. کاربر بنا به سلیقه شخصی خود می‌تواند نحوه نمایش آلبوم ها را در صفحه اصلی برنامه تغییر دهد. این موزیک پلیر از دستورات اشاره ای هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و کاربر را مقدور می‌کند تا بدون نیاز به تعامل مستقیم با اپلیکیشن دستوراتی مثل اجرای موزیک بعدی، اجرای موزیک قبلی، توقف موزیک، کنترل صدا و غیره را اعمال کند. ضمنا برنامه Taptunes از قابلیت ایرپلی (AirPlay) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید از مقاله “آموزش استفاده از قابلیت AirPlay اپل و اتصال آیفون به تلویزیون“ استفاده کنید.

 

برنامه Ecoute

 

برنامه Ecoute هم بنا به دلایل مختلفی می‌تواند در لیست بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپد ما جای بگیرد. این برنامه از قابلیت های گسترده‌ای همچون ایرپلی (AirPlay) پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار ساده و روانی دارد. در محیط این برنامه موزیک های شما می‌توانند با توجه به آلبوم، هنرمند، پلی لیست، ژانر و غیره دسته بندی و ارائه شوند. این موزیک پلیر از دو تم تیره و روشن بهره می‌برد که کاربر بنا به سلیقه شخصی خود می‌تواند از آن ها استفاده کند. همچنین امکان ایجاد حالت اتوماتیک برای تغییر خودکار تم با توجه به میزان روشنایی صفحه نمایش هم وجود دارد. متاسفانه موزیک پلیر Ecoute به صورت رایگان عرضه نشده و برای دانلود آن باید هزینه ای در حدود ۱ دلار پرداخت شود.

 

برنامه Listen

موزیک پلیر های آیفون

 

یکی دیگر از موزیک پلیر های بسیار خوبی که می‌توانید در آیفون یا آیپدتان از آن استفاده کنید، موزیک پلیر Listen است. این برنامه از دستورات اشاره ای مختلفی پشتیبانی می‌کند. برای مثال کاربر می‌تواند حالت تکان دادن گوشی و مخلوط کردن پخش موزیک ها را به واسطه این برنامه فعال کند. رابط کاربری آن بسیار دقیق و زیبا طراحی شده است و امکان مخفی کردن موزیک های آیکلود موزیک لایبرری (iCloud Music Library) توسط آن وجود دارد. یکی دیگر از دستوران اشاره‌ای جالبی که توسط موزیک پلیر Listen پشتیبانی می‌شود Reverse Controls نام دارد. با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی نمایشگر موزیک در حال پخش را جلو یا عقب بزنید. برنامه Listen به صورت کاملا رایگان عرضه شده و از اپ استور قابل دانلود است.

 

 برنامه Songbucket

موزیک پلیر های آیفون

 

شک نداشته باشید که برنامه Songbucket هم یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون و آیپدهای اپل به شمار می‌رود که به صورت کاملا رایگان منتشر شده است. رابط کاربری این برنامه بسیار زیبا و دقیق طراحی شده و تم تیره برنامه بر زیبایی آن می‌افزاید. در برنامه Songbucket باکس یا محل کنترل موزیک در حال پخش همواره در بخش زیرین نمایشگر ارائه می‌شود و کاربر به راحتی می‌تواند از این بخش به کنترل موزیک های در حال پخش بپردازد. پس برنامه Songbucket را هم به عنوان یکی از بهترین موزیک پلیر های آیفون در خاطر داشته باشید.

 

برنامه Beat Music Player

موزیک پلیر های آیفون

 

برنامه Beat Music Player هم از موزیک پلیر هایی محسوب می‌شود که به ساده ترین شکل ممکن امکان پخش موزیک توسط آیفون را فراهم می‌کنند. بنابراین انتظار یک رابط کاربری پیچیده و قابلیت های متنوع را از این موزیک پلیر نداشته باشید. رابط کاربری ساده، روان و مینیمالیستی برنامه از ویژگی های اصلی آن محسوب می‌شود. با این حال موزیک پلیر مذکور از دستورات اشاره‌ای پشتیبانی به عمل می‌آورد و این مسئله بسیار حائز اهمیت و کاربردی است. از همه مهم‌تر هم آنکه برنامه Beat Music Player به صورت کاملا رایگان در اپ استور منتشر شده است. بنابراین اگر به دنبال یک موزیک پلیر ساده و روان هستید، Beat Music Player یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*