ریسک های بازاریابی ویروسی

ریسک های بازاریابی ویروسی

خطر اصلی این مدل بازاریابی برای شرکت ها هدف گیری نادرست است.

محتواهای آنلاین به محض انتشار از کنترل خارج می شوند و ضروری است که تنها بخش های خاصی هدف قرار داده شوند. شرکت بلند تک در تجربه ی ناموفق تبلیغ ویروسی، ویدیوهایی منتشر کرد که نشان می داد دستگاه تولیدی آن ها می تواند هر چیزی را ترکیب کند. آن ها کاربران را تشویق می کرد که ویدیو را به اشتراک بگذارند ولی این موضوع به طور عمده توجه پسرهای نوجوان را به خود جلب کرده بود که مخلوط و نابود کردن هر چیزی را فرح بخش می دانستند. با اینکه ویدیو های منتشر شده از پتانسیل ویروسی برخوردار بودند، ولی نتوانسته بودند مشتریان بالقوه این محصول را هدف قرار دهند.

به مثال ضرب المثل معروف، اگر می خواهید چیزی را تخریب کنید از آن بدگویی نکنید بلکه بد تعریف کنید! شایع ترین مشکل دیگر در تبلیغات ویروسی بهره گیری از اینفلوئنسرهای ناموجه بدون توجه به اعتبار اجتماعی آن ها یا سوار شدن افراد منفور بر موج این تبلیغات است.

 

به یقین واسپاری هویت برند به افراد نامناسب به ارزش و اعتبار آن نزد مردم بسیار لطمه می زند. در این صورت جبران مافات و ترمیم افکار عمومی به این سادگی ها امکان پذیر نخواهد بود.

 

امیدواریم با مجموعه مقالات بازاریابی ویروسی تا حد زیادی شما را با این نوع تبلیغات و روش ها و معیارهای آن آشنا کرده باشیم.
برای راحتی شما کاربران گرامی لینک کلیه مقالات مرتبط را با موضوع آنها مجدداً در زیر ذکر خواهیم کرد که دسترسی شما راحت تر باشد

_ مقاله اول: بازاریابی ویروسی چیست؟

_ مقاله دوم: چگونه کمپین تبلیغاتی ویروسی خلق کنیم؟

_ مقاله سوم: بازاریابی ویروسی در بستر اینترنت

_ مقاله چهارم: ریسک های بازاریابی ویروسی

1 نظر
  • ::..panysar..::
    مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۸ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*