روش افزایش زمان ماندن کاربران در سایت

افزایش زمان ماندگاری در سایت با استفاده از مطالب جذاب که بیشتر به خلاقیت نویسنده مربوط می شود یکی از راه حل های افزایش زمان ماندگاری در سایت به حساب می آید.

 

_ آپدیت بروز رسانی مداوم سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محتوا ،همواره یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر جذب سایت شما می کند و در واقع به این صورت کاربر با هر بار ورود به سایت ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف خواهد کرد. از آن طرف هرچه سایت شما کمتر بروز رسانی شود، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق بررسی مطالب سایت شما را از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند و بدین صورت زمان ماندگاری او در سایت شما روز به روز کمتر خواهد شد …

 

_ محتوای جذاب برای کاربران

هرچه مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار باشد ، پس از ورود کاربر به سایت شما در ماندگاری او تاثیر بسزایی خواهد داشت.البته این بدان معنا نیست که هر محتوایی گیر آوردید در سایتتان قرار دهید !!!

 

_ قرار دادن مطالب مرتبط با موضوع سایت

به احتمال زیاد خواننده مطلب شما به مطالب مرتبط در دسترس نیز علاقه مند است .مطالب مرتبط نوشته های خود را در صفحه ادامه مطلب بیاورید و اجازه دهید بازدیدکنندگان به راحتی گشت و گذاری در وبسایت شما انجام دهند.

 

_ طراحی گرافیکی و زیبائی سایت

اینکه ظاهر سایت در نگاه اول چه احساسی در مخاطب شما ایجاد میکند در ماندگاری و بازگشت دوباره به سایت شما تاثیر بسزایی دارد.
برای مثال کاربر در حال گشت و گذار در سایت شما است و یک ایده جالب چشم او را میگیرد. همان میشود موفقیت در تجربه کاربری.این کاربر ممکن است بارها و بارها برای تست و دیدن دوباره آن به سایت شما سر بزند.حال هرچقدر این ایده ها و جلب نگاه ها بیشتر باشد،موجب افزایش بازدید و ترافیک سایت شما میشود.این فقط یک چشمه از کاربرد های تجربه کاربری بود.

 

_ نمایش تبلیغات هدفمند

یکی از بزرگترین اشتباهات سالهای اخیر وب مسترهای ایرانی استفاده بی حد و اندازه از پاپ آپ بود.چیزی که به شدت کاربر را آزار می داد و خیلی زود گوگل برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفت و صدها سایت ایرانی را به شدت جریمه کرد.اما تبلیغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نیست بلکه تبلیغاتی مثل تبلیغات برخی از سایت های دانلود که باید بیش از ۵۰% صفحه را پایین بروید تا تازه به توضیحات نرم افزار برسید نیز برای کاربران حرفه ای بسیار زننده است

 

_ راه اندازی بخش نظرسنجی و دریافت نظرات کاربران سایت

از این طریق نیز به صورت کاملا هدفمند ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد که حتی با این نکته شما یک تیر و سه نشان خواهید زد ! بروزرسانی محتوای سایت + ماندگاری بیشتر کاربر+سئو سایت

 

_ رعایت نکات سئو سایت

با رعایت تمام نکات سایت در رتبه بهتری قرار خواهد گرفت واعتماد کاربران به سایت بیشتر میشود که باعث ماندن بیشتر در وبسایت خواهد شد

 

 

استانداردهای نوشته ها و یا یا صفحاتی که قرار است کاربر را به مدت بیشتری در سایت نگه دارد:

۱. محتوایی کاربر را جذب می کند که دست اول و با کیفیت باشد. محتوای کپی ضمن به کار انداختن جریمه های الگوریتم پاندا رتبه سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

۲. استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در عین حال دارای پیام و ارائه مفهوم بصری مربوط به محتوا

۳. استفاده از تصاویر و رسانه های تولیدی نه کپی و استفاده از تصاویر اینترنتی تکراری

۴. عدم استفاده از محتوای کم ارزش و پر حرفی در یک سطر

۵. استفاده از عنوان جذاب در شروع هر سطر

۶. خلاقیت در نوشتن به طوری که کاربر حس خواندن یک رمان با آن دست دهد

۷. محتوا باید دارای سناریو و موضوعی ادامه دار باشد که کاربر را علاقه مند به ادامه خواندن کند.

۸. استفاده از محتوی مالتی مدیا مانند فیلم و صوت

۹. استفاده از اینفوگرافیک های جذاب و مفهومی

۱۰. بهره بردن از یک سیستم نظر خواهی ( نظرات کاربران ) جهت تعامل بیشتر کاربر و نقش داشتن در سایت

۱۱. شناسایی نیاز کاربران و مردمی که با آن ها زندگی می کنید.

۱۲. لینک دهی داخلی ، این قابلیت کاربر را به صفحات دیگر آشنا و باعث افزایش ترافیک داخلی همچنین صفحات دیگر خواهد شد.

۱۳. استفاده از کدنویسی بهینه و استاندارد ، بهره بردن از طراحی سایت سریع و ساده

۱۴. استفاده از قابلیت AMP جهت بالابردن زمان دسترسی به سایت و در ازا دسترسی سریع تر به محتوای صفحه

 

 

افزایش ترافیک وبسایت امروزه یک هدف مهم برای مدیران وبسایت ها بوده در واقع افزایش ترافیک وب سایت باعث رشد کسب و کار و فروش محصولات شما خواهد بود .

روش های زیادی برای کسب بازدید و یا ترافیک وب سایت توسط مدیران اجرا میشود که مهم ترین آنها لینک سازی و یا ارسال یک مطلب جدید میباشد , که بهترین روش های جذب کاربر میباشد .

در واقع هر دو روش برای بالا بردن افزایش ترافیک وبسایت و دریافت ورودی از سوی موتور های جستجو مورد نیاز میباشد .

افزایش ترافیک سایت نه تنها وب سایت شما را در موتورهای جستجو در رده بالای قرار میدهد بلکه امتیاز هایی از سایت رقیبان میگیرد .

جهت افزایش ترافیک وبسایت بدون درج مطلب روش های زیادی وجود دارد که فوق العاده ترین روش های مهم عبارتند از:

 

افزایش ترافیک وب سایت بدون درج محتوای جدید

۱ – ترکیب چند پست و ساخت یک راهنمای جامع
در واقع میتوانید چندین مطالب مشابه را در یک صفحه وردپرس جمع آوری کنید و کلمه هدف تمامی این صفحات را به صفحه راهنمای جامع که متشکل از چندین مطلب مشابه میباشد اختصاص دهید و لینک تمام مطالب مشابه را در آن درج کنید.

این صفحه می‌تواند یک مرجع کامل با ورودی بالا باشد، که تمام مطالب مشابه را به نمایش در می آورد .

۲ – ایجاد مطالب مرتبط در وبسایت
ممکن است چندین مطالب مشابه در سایت انتشار داده باشید که یکی از اون مطالب مشابه از ورودی بالایی برخوردار میباشد . و اما مطالب دیگر از بازدید کمتری برخوردار میباشند و بهتر است کاربر به مطالب قدیمی و یا مشابه دسترسی داشته باشد که این کار باعث افزایش نرخ کلیک میشود .
در انتهای مطلب خود یک باکس مطالب مرتبط ایجاد کنید تا بعد از مطالعه مطلب فوق کاربر به دیگر مطالب مشابه نیز دسترسی داشته باشد .

۳ – افزایش ترافیک وبسایت با مطالب قدیمی و موجود
این موضوع را در نظر داشته باشید که مطالب قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و نیاز هست به این مطالب هم اهمیت داده شود و نباید بعد از انتشار آن را به حال خود رها کنید .

یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک وبسایت این است , که بر روی مطالب قدیمی هم کار کنید آن را بروز رسانی کنید .

اگر میخواهید مطالب قدیمی شما در جایگاه مناسبی از جستجو قرار بگیرد بهتر است موارد زیر را دنبال کنید :

بررسی محتوای وبسایت رغیب .
بررسی موقعیت کلمات کلیدی هدف محتوا .
بروز رسانی محتوا.
افزایش ماندگاری کاربر در وبسایت که این موضوع به رسانه , طول متن , و لینک های داخلی بستگی دارد .

۴ – افزایش نرخ کلیک با چند تکنیک مهم
افزایش ترافیک وب سایتمواردی که در بالا خدمت شما مطرح شد کلیت کار هستند و باعث میشوند تا یک محتوای مناسب با کیفت بالاتری ایجاد کنید . اما چنان چه محتوا با ارزش و خوب باشد ممکن است کاربر با توجه به تیتر مطلب جذب این مطلبی که منشتر دادید نشود , میتوانید با توجه به تکنیک های زیر کاربر را به کلیک وادار کرده و باعث افزاش بازدید وبسایت شوید .

سعنی کنید عنوانی جذاب برای محتوای خود درج کنید تا نرخ کلیک شما بالا رود .برای افزایش ورودی وبسایت بهتر است بر روی شبکه های اجتماعی فعالیت مستقیم داشته باشید تا نرخ کلیک شما بالا رود .از قابلیت Schema Review‌ برای بالا بردن نرخ کلیک استفاده کنید .از قابلیت جدید AMP استفاده کنید .سرعت بارگذاری وب سایت خود را بالا ببرید .

 

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*