ایده های جالب برای طراحی سایت

ایده های جالب و شگفت انگیز برای طراحی وب سایت

امروزه داشتن ایده های خلاقانه در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد چرا که سایت های زیادی طراحی شده اند اما همه نمی توانند از موفقیت خوبی برخوردار شوند و این امر در ارتباط با ایده ها و چگونگی طراحی می باشد.

در ادامه، نکات و ایده های جالب توجهی در زمینه طراحی سایت پیشنهاد شده است که می توانند در فرآیند طراحی مفید واقع شوند.

۱. طراحی سایت در یک صفحه

سایت های تک صفحه ای از طراحی محبوبی برخوردار هستند و برای کاربران عجولی که می خواهند در کمترین زمان ممکن از کل سایت دیدن نمایند، بهترین گزینه محسوب می شوند. با استفاده از CSS، HTML5 و JQuery سایت های تک صفحه ای به سرعت بارگذاری می شوند.

تکنیک های طراحی سایت متعددی برای جلب توجه کاربران وجود دارند:

برخی از آن ها عبارتند از:

۱. استفاده از المان هایی از قبیل parallax scrolling، که با حرکت آهسته تصاویر پس زمینه نسبت تصاویر پیش زمینه، حس ۳D بودن آن را به همراه دارد.

۲. طراحی سایت flat یا Flat UI، که تمرکز اصلی آن استفاده آسان و واضح از سایت است.

۳. تصاویر تمام صفحه پس زمینه

۴. تایپوگرافی صفحه که به طراحان این امکان را می دهد تا طراحی تک صفحه ای خود را از سایرین متمایز نماید.

۵. طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive) که یک سایت را در اندازه بهینه شده برای تمامی صفحات نمایش و ابزار الکترونیکی به نمایش می‌گذارد.

۶. بکارگیری رسانه های اجتماعی که به اشتراک گذاری محتوای سایت را امکان پذیر می نماید.

 

 

۲. استفاده از Grids و Squares

Grid چیست؟

یک grid به طراحی سایت نظم و ساختار می بخشد. خطوط افقی و عمودی متقاطع یک grid را ایجاد می کنند که المان های طراحی در آن واقع شده اند و محتوای سایت به درستی در موقعیت خود قرار می گیرند.

 

چرا طراحان وب سایت نیاز به استفاده از سیستم grid دارند؟

سیستم grid به طراحان این قابلیت را می دهد تا در کنار هم چیدمان صفحات سایت را سازمان بندی نمایند. Grid ها به ساختاربندی، تقسیم اطلاعات، ایجاد توازن، انسجام و یکپارچگی طراحی سایت کمک می کنند. برای صفحه آرایی های ریسپانسیو استفاده از grids های شناور و فریم ورک های منعطف بسیار کارآمد است چرا که به شما کمک می کنند تا متناسب با اندازه صفحه نمایش در وسایل متنوع صفحه آرایی را انجام دهید. در بسیاری از طراحی های سایت، grid ها به وضوح دیده نمی شوند ولی در ساختاربندی صفحه نقش مهم ایفا می کنند.

 

۳. ایده های طراحی سایت با استفاده از آیکون هاآیکون ها ابزاری گرافیک برای جلب توجه کاربران به شمار می روند. درحقیقت، آیکون ها بدون نیاز به کلمات پیغام شما را به کاربران می‌رسانند، کاربران را مجاب می کنند تا از بخش های مختلف سایت دیدن کرده و در نهایت خواهان دریافت خدمات یا محصولات شما باشند.

 

۴. طراحی سایت به سبک قدیمی

در برخی صنایع، طراحی سایت به سبک قدیمی یعنی سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۸۰ می تواند تاثیر مثبتی بر نظر بیننده داشته باشد. سبک تبلیغات و کاراکترهای قدیمی، کاورها، روزنامه ها و مجلات، پوسترهای سینمایی و بیلبوردها می توانند الهام بخش خوبی برای این نوع طراحی باشند. از آنجایی که طراحی های قدیمی خاطرات مثبت و نوستالژیک را از گذشته به یاد کاربران می آورند درنتیجه می توانند با بازخورد خوبی مواجه شوند.

 

۵. منوهای Navigation جذاب

منوهای navigation از اهمیت بالایی در جلب توجه کاربران دارند در نتیجه می توان از طراحی های منحصربفردی برای هرچه زیباتر کردن این منوها استفاده کرد. برای این منظور می توان از جلوه های دایره ای، چوبی و منوهای انتزاعی الهام گرفت. بنابراین زمان طراحی سایت، چنانچه بدنبال فرصتی برای متمایز کردن سایت خود هستید، بهتر است توجه ویژه ای به منوی navigation داشته باشید.

۶. استفاده از المان های دایره ای

اشکال دایره ای برای چشم بیننده جذابیت بیشتری دارند. CSS3 به طراحان کمک می کند تا اشکال گرد و دایره ای را به بهترین نحو ممکن طراحی کنند. این اشکال از محبوبیت زیادی در طراحی سایت برخوردارند و در بخش های متنوع سایت از قبیل پس زمینه، منوی navigation و سایر قسمت بکار می روند. بهتر است از خلاقیت خود استفاده کرده و به کمک دایره های شفاف، رنگی و تصاویر متعدد، طرح های زیبایی برای سایت خود خلق کنید.

علاوه بر راهکارهای ذکر شده، می توان به نکات دیگری برای هر چه بهتر کردن طراحی سایت اشاره کرد:

۷. بکارگیری اسلایدرها و گالری ها
۸. استفاده از تصاویر پس زمینه تمام صفحه
۹. صفحه آرایی های خلاقانه
۱۰. استفاده از چیدمان های هندسی و انتزاعی در طراحی سایت
0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*