شبکه های اجتماعی ایرانی که باید در آنها فعالیت کنید

شبکه های اجتماعی ایرانی خوبی هم وجود دارند که متاسفانه خیلی از دوستان هستند که از آنها بی بهره اند و دلیلی برای فعالیت در آن ها نمی بینند.

اما در این مقاله می خواهیم شبکه های اجتماعی ایرانی که باید در آن ها فعالیت کنید و فعالیت کردن در آن ها خیلی به رشد کسب و کار شما می تواند کمک کند را معرفی کنیم.

شبکه های اجتماعی ایرانی

کلوب

یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی ایرانی کلوب است.

این شبکه اجتماعی که کپی برداری شده از شبکه اجتماعی اورکات است می تواند به محبوبیت مطالب سایت شما کمک بسیاری کند.

از طریق این شبکه اجتماعی می توانید کلوب مجزایی با نام کسب و کار خود بسازید. توسط کلوب ساخته شده در سایت کلوب هم می توانید مقالات منتشر شده در سایت خود را در آن به اشتراک بگذارید.

مهم نیست که کلوب شما در سایت کلوب چقدر عضو دارد یا اینکه مطالب شما چقدر لایک می خورد مهم این است که مطالب منتشر شده شما در گوگل هم ایندکس می شود.

گاهی ممکن است مطالب ایندکس شده در سایت شما در گوگل در جایگاه خوبی قرار نداشته باشد ولی ممکن است همان مطلبی را که در کلوب خود منتشر کردید جایگاه خوبی را در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشد.

 

فیسنما

این شبکه اجتماعی هم مدتی بعد از کلوب راه اندازی شد و کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی شروع کرد.

در این شبکه اجتماعی مانند دیگر شبکه های اجتماعی می توانید پروفایل داشته باشید و پیام هایی را در قالب متن های ۲۰۰۰۰ کلمه ای همراه ویدئو، عکس و لینک به اشتراک بگذارید.

برای فعالیت تجاری در این شبکه اجتماعی ساخت گروه الزامی است و هیچگاه ار پروفایل شخصی خود استفاده تجاری نکنید.

در گروه خود هم می توانید پست های منتشر شده در سایت خود را به اشتراک بگذارید. خیلی مهم است انتهای پست های خود لینک منبع اصلی پست را درج کنید.

 

هم میهن

یکی از شبکه های اجتماعی خوبی که توسط بسیاری از دوستان مورد استفاده قرار نمی گیرد شبکه اجتماعی هم میهن است.

که دارای فروم های گفت و گو با موضوعات مختلف هم است. توسط این شبکه اجتماعی هم می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید و پست های به اشتراک گذاشته شما در این شبکه اجتماعی جایگاه خوبی را در گوگل به خود اختصاص می دهند.

برای این کار می توانید از طریق ساخت گروه اقدام کنید. یعنی گروهی با نام تجاری کسب و کار خود در هم میهن بسازید و پست های خود را در آن به اشتراک بگذارید.

سعی کنید عنوان پست هایی که قرار است در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته شود را عوض کنید و با پست های سایتتان یکی نباشد. این طوری بازدید بیشتری از پست های شما به عمل می آید.

 

آپارت

آپارات که نیازی به تعریف ندارد. بهترین سایت اشتراک فیلم در ایران سایت آپارات است. بهتون پیشنهاد می کنم بعد از اینکه ویدئو های خود را که در یوتیوب به اشتراک گذاشته اید بلافاصله آن را در آپارات هم به اشتراک بگذارید.

به خاطر اینکه واقعا آپارات کم از یوتیوب ندارد و به افزایش بازدید سایت شما کمک بسیاری می کند. ایندکس ویدئوهای آپلود شده در آپارات هم بسیار خوب است. گاهی ممکن است لینک ویدئوهای آپلود شده در آپارات که مربوط به یک موضوع خاص است در نتایج جست و جو ظاهر شوند.

وقتی که ویدئوی خود را در یوتیوپ آپلود کردید، دیگر نیازی نیست که دوباره آن را در آپارات هم آپلود کنید فقط کافی است لینک ویدئویی که در یوتیوپ قبلا آپلود کرده اید را به آپارات بدهید تا آپارات از این طریق ویدئوی مورد نظر شما را روی سرور خودش بیاورد. این طوری دیگر زمان شما به هدر نمی رود.

 

ویسگون

ویسگون یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. درست مثل اینستاگرام. ویسگون در ایران طرفدارهای زیادی را دارد و اگر رتبه الکسای این سایت رو چک کنید به میزان ترافیک روزانه این سایت پی خواهید برد.

ویسگون درست مثل اینستاگرام دارای اپلیکیشن موبایلی است که می توانید برای راحتی کار خود از اپلیکیشن موبایلیش هم استفاده کنید.

در این شبکه اجتماعی تصویر محور می توانید عکس های خود را به همراه توضیحات آن به اشتراک بگذارید. نکته جالب توجه اینجاست که بر خلاف اینستاگرام لینک ها در ویسگون فعال هستند.

 

لنزور

لنزور هم یک شبکه اجتماعی ایرانی تصویر محور است. درست مثل اینستاگرام و ویسگون که ایرانی است.

این شبکه اجتماعی هم ساخته شده توسط تیم آپارات است. بازدید روزانه لنزور کمتر از ویسگون است ولی پست هایی که در لنزور انتشار می کنید نسبت به ویسگون بیشتر دیده می شوند.

جالب این است که از طریق قسمت بیوگرافی در پروفایل خود با درج لینک سایتتان می توانید یک بک لینک فالو برای سایت خود بگیرید. لنزور هم مانند اینستا و ویسگون دارای اپلیکیشن موبایلی است که می توانید از آن استفاده کنید.

 

سخن پایانی این است که شبکه های اجتماعی ایرانی که در این مقاله معرفی شد شبکه های اجتماعی نسبتا خوبی هستند.

مهم نیست که پست های شما توسط افراد زیادی لایک یا دیده نمی شود یا اینکه نمی تونید در این شبکه های اجتماعی دنبال کنندگانتان را زیاد کنید. بلکه مهم این است که پست های خود را به اشتراک بگذارید تا در گوگل بیشتر دیده شود و اعتبار شما بالا رود.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*