ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که گاه به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و گاه برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در میان ابزارهای مختلفی که در یک کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان ایمیل مارکتینگ را یکی از ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی دانست.

شاید همین ارزان بودن نسبی ایمیل مارکتینگ باعث شده است که کمتر به جزییات فنی و یا افزایش اثربخشی آن توجه شود.

در حال حاضر در دنیا قوانین مشخصی برای مبارزه با ایمیل اسپم وجود ندارد. به عبارتی احتمال اینکه شما به خاطر اسپمینگ (که قطعاً تجاوز به حریم شخصی دیگران است) تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید بسیار پایین است.

جالب اینجاست که حتی کاربران هم این مسئله را پذیرفته‌اند و کمتر شنیده‌ایم که کسی از ایمیل اسپم، به عنوان تجاوز به فضای شخصی خود یاد کند.

 

 

ارزان بودن هزینه ارسال ایمیل و نیز پذیرفته شدن تلویحی ایمیل اسپم به عنوان واقعیت گریزناپذیر باعث شده است که تقریباً هر شکل ضعیف یا نادرستی از اجرای ایمیل مارکتینگ برای افراد سودجو، سودده و اقتصادی باشد.

اکثر مدیران کسب و کارها، همین که سود یک کمپین تبلیغاتی از هزینه آن بیشتر باشد، احساس خوشحالی و خوشبختی می‌کنند.

آنها می‌گویند:

کمپین ما هزینه‌ی خودش را جبران کرد.علاوه بر این هزینه خود را برگرداند، تعداد بسیار زیادی از مردم اسم ما را شنیدند و باعث شد آگاهی از برند  افزایش یابد.

همین دستاورد به خودی خود، ارزش بسیار زیادی دارد.

حتما همه شما عضو سایت های مختلفی شدید و بعدا اونها هم از ایمیل شما استفاده کردند و براتون ایمیل هایی در مورد فروش کالاهاشون و یا تخفیفاتی که در خدماتشون میدن و یا مثل همین سایت پانیسار، وقتی مطلب جدید میدند، شما را با خبر می کنند.

در کل قضیه ایمیل های هرز و اسپم را فراموش کنید که میرن ایمیل شما را به طرق مختلف گیر میارن و روزانه براتون چندتایی هرزنامه میفرستن. ما داریم در مورد یک شاخه از بازاریابی اینترنتی بنام بازاریابی ایمیلی صحبت کنیم.

شما وقتی تو سایت ما و یا خبرنامه سایت عضو میشید یعنی از مطالب این سایت و یا محصولات اون خوشتون اومده. حالا وقتی ما ایمیلی برای شما در مورد مطالبمون و یا محصولاتمون ارسال کنیم پیش خودتون نمیگید : اه، بازم اسپم از این سایته! بلکه خیلی مشتاقانه اون را باز می کنید تا ببینید چه چیزی جدیدی در راهه.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*