گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools) یک سرویس رایگان است , به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو ارزیابی و نگهداری کنید.
خدمات گوگل وب مستر (GWT) یک سرویس رایگان، و همین طور مجرایی از اطلاعات از بزرگترین موتور جستجو در جهان برای برای صاحبان وبسایت است.

برای دیده شدن سایت در نتایج جسستجو نیازی به استفاده از گوگل وب مستر تولز (GWT)  ندارید، اما GWT به شما اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد که به فعالیت های بازاریابی کمک می کند.

چگونه گوگل وب مستر تولز (GWT) به عملکرد عملکرد وب سایت کمک می کند

۱. اطمینان از این موضوع که Google می تواند به محتوا  وب سایت دسترسی پیدا کند.
۲. GWT امکان ارسال صفحات و پست های جدید برای ردیابی در Google را می دهد و همچنین حذف محتویاتی که تمایل ندارید توسط کاربران در موتورهای جستجوگر، مورد جستجو قرار بگیرند .
۳. کمک به ارائه محتویات ارزیابی شده که به کاربران امکان تجربه بصری بیشتری را ارائه می دهد.
۴. حفظ وب سایت، بدون مانع حضور در نتایج جستجو.
۵. کشف و حذف نرم افزارهای مخرب و یا هرزنامه که ممکن است به راحتی توسط دیگر وسایل یافت نشد.

چگونه گوگل وب مستر تولز (GWT) به درک چگونگی جستجوی Google در وب سایت کمک می کند

۱. بیشترین جستجوهایی که باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود.

۲. کدام  جستجو ها بیشترین ترافیک را دارند.

۳. مشاهده لینک وب سایت های دیگر به سایت شما

۴. ارزیابی نسخه تلفن همراه سایت برای افرادی که در تبلت و تلفن همراه سایت راجستجو می کنند.

چگونگی راه اندازی گوگل وب مستر تولز GWT

قبل از دسترسی به هر گونه اطلاعات، باید تأیید کنید که شما مالک یا نماینده مجاز وب سایت هستید. پنج روش برای تأیید وب سایت وجود دارد.
هیچ یک از این پنج روش بر روش دیگر برتری ندارد،پس ساده ترین روش ممکن برای خودتان را انتخاب نمایید.

آپلود یک فایل HTML

گوگل به شما یک فایل با یک نام خاص را می دهد که باید در پوشه ریشه وب سایت خود آپلود کنید. فایل خالی است هدف آن تنها کمک به اثبات این است که شما به سرور FTP وب سایت دسترسی داشته اید و می توانید فایل هایی را که نیاز دارید بردارید. هنگامی که فایل را در پوشه ریشه قرار دادید، روی دکمه “تأیید” در GWT کلیک کنید. به این ترتیب شما به داده های گوگل دسترسی خواهید داشت.

اضافه کردن یک تگ HTML

با اضافه کردن یک برچسب متا ارائه شده توسط Google وب سایت را تأیید کنید باید تگ html را در هدر صفحه اصلی خود قرار دهید. سپس، روی دکمه “تأیید” کلیک کنید تا اطلاعات را مشاهده کنید.
توجه داشته باشید که گاهی اوقات کد اصلی صفحه را می توان با استفاده از تم های خاص سیستم مدیریت محتوا (CMS)، به ویژه WordPress، کشف کرد. همچنین ممکن است هنگامی که صفحه اصلی خود را به روز کنید، کد شما ممکن است ناپدید شود، تا زمانی که تگ HTML جایگزین شود، دسترسی شما به داده های GWT را لغو می شود.

ارائه دهنده دامنه خود را انتخاب کنید

Google به شما امکان انتخاب ارائه دهنده نام دامنه را می دهد کافی است نام دامنه خود را از لیست کشویی انتخاب نمایید، و گوگل وب سایت شما پس از طی مراحل تأیید پیمایش می کند.

از Google Analytics استفاده کنید

به عنوان مدیر حساب Google Analytics،  می توانید وب سایت را با استفاده از کد ردیابی غیرمستقیم در هدر سایت خود تأیید کنید.

با استفاده از Google Tag Manager

این ابزار که به شما اجازه می دهد همه تگ های ردیابی وب سایت خود از جمله GWT، را وارد و مدیریت کنید.

بعد از راه اندازی حساب گوگل وبمستر تولز تائید شدن وبسایت،  به مقدار زیادی اطلاعات قابل اجرا دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات به شما در بهینه سازی وب سایت کمک می کند.
در پنل مدیریتی گوگل وب مستر تولز:نقشه XML سایت را ارسال کنید و تنظیمات را تنظیم کنید تا اطلاعات خاصی را به صندوق پستی خود ارسال کنید و در نهایت صفحاتی از سایت که به کاربر در جستجو نشان داده شده است را مشاهده نمایید.

اصول اولیه استفاده از GWT را یاد بگیرید و یک منبع عالی برای تصمیم گیری در مورد بازاریابی آینده خواهید داشت.

1 نظر
  • ::..panysar..::
    آبان ۹, ۱۳۹۷ در ۸:۴۹ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*