چگونه بک لینک بگیریم؟

در چند سال اخیر، توجه زیادی به مسئله لینک سازی و بک لینک شده است. در گذشته، می‌توانستید چند وبسایت ایجاد کرده و آنها را به وبسایت اصلی خود بک لینک دهید. اما این مسئله به این دلیل که سبب دور زدن الگوریتم گوگل می شد، در نتیجه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل تمامی وبسایت‌هایی که از این شیوه و کلک استفاده می‌کردند جریمه شدند. اگرچه گوگل تغییراتی در نحوه کار با بک‌لینک‌ها در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو انجام داده است، اما همچنان بک لینک‌ها نقش خود را در رتبه بندی سایت‌ها در نتایج دارند. بنابراین گرفتن لینک به وب سایت خود، بخش مهمی از هر استراتژی مناسب SEO است؛ نه تنها این لینک‌ها کمک به بهبود موقعیت نتایج شما می‌کند، بلکه آنها می‌توانند به شهرت برند و اعتبار دامنه کمک کنند. در صورتی که بک لینک سازی به صورت درست انجام گیرد، باعث افزایش رتبه وبسایت در موتورهای جستجو می‌شود اما در غیر اینصورت صدمات جبران ناپذیری به رتبه وبسایت وارد می‌کند. حال، چگونه باید برای وبسایت خود بک‌لینک‌های باکیفیت بگیریم؟

 

۱- لینک دادن به دیگران

قرار دادن لینک‌ها در محتوای خود به سایت‌های مرتبط دیگر می‌تواند منجر به عمل متقابل (تبادل لینک) شود. به عنوان مثال، افرادی که از طریق ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز نظارت می‌کنند می‌توانند ببینند چگونه ترافیک به صفحات آنها هدایت می شود. لازم به ذکر است بک لینک گرفتن از وبسایت‌هایی که دارای رتبه بالایی هستند ارزش دارد، بنابراین سعی کنید محتوای عالی و باکیفیتی در وبسایت خود تولید کنید. نکته دیگر که باید توجه شود این است که سعی کنید از وبسایت‌های مرتبط با حوزه کسب و کار خود لینک بگیرید، به این دلیل که خوانندگان هر دو یکسان هستند، احتمال بیشتری دارد به وبسایت شما نگاهی بیاندازند.

 

۲- ایجاد پست‌های مهمان

نوشتن پست‌های مهمان بر روی وبلاگ که مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد، میتواند به سادگی لینک‌های باکیفتی ایجاد کند. بنابراین شما باید بتوانید با استفاده از استراتژی خاص، مالکان وبسایت‌های مرتبط با حوزه کسب و کار خود را قانع کنید که بتوانید حداقل یک پست در وبسایت آنها قرار داده و سپس شروع به لینک‌سازی و گرفتن لینک در داخل آن کنید. اما باید دقت کنید صاحب سایت لینک شما را nofollow نکند تا بی‌ارزش شود. البته لازم به ذکر است که برخی متخصصان سئو می‌گویند که پست‌های مهمان مانند گذشته ارزش زیادی را ندارند و حتی باعث جریمه شدن وبسایت می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد پست مهمان مقاله زیر را در وب ۲۴ دنبال کنید.

اطلاعات بیشتر: پست مهمان و نحوه برخورد گوگل با آن

 

۳- کمک بخشی و مفید بودن انجمن‌ها

انجمن‌هایی که مرتبط با حوزه کسب و کاری شما هستند می‌توانند در هنگام ایجاد بک‌لینک‌های سئو مفید باشند. این امر بخصوص هنگامی که شما بسیار مفید و کمک کننده بر روی آن سایت‌ها هستید صادق است. این کار نه تنها باعث ایجاد لینک به دامنه شما می شود، بلکه می‌تواند اعتبار شما را به عنوان فرد حرفه‌ای در صورتی که به افراد در انجمن‌ها کمک کنید، افزایش دهد. بنابراین می‌توانید با قرار دادن پست‌ها و مطالب مربوط به وبسایت خود بک لینک مناسبی بگیرید. سایت‌های پرسش و پاسخ، همچنین می‌توانند یک تجربه مشابهی در زمان کمک به افراد در رفع اشکال‌شان فراهم کنند. این امر ممکن است چند ساعت در هفته ارزش داشته باشد تا سوالات آنها را بررسی اجمالی کنید و تخصص خود را به افرادی که نیازمند هستند، ارائه دهید.

 

۴- لینک‌های شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می توانند نقش بسیار مهمی را در ایجاد بک‌لینک‌ها داشته باشند. از نظر بک لینک، شبکه‌های اجتماعی بیشترین امتیاز را نسبت به دیگر استراتژی‌ها دارند. اطمینان حاصل کنید که پروفایل‌تان شامل یک لینک به سایت شما می‌شود و مطالب را به طور مرتب به روز رسانی کنید. شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه می توانند برای سئو سایت شما مفید باشند، در زمینه برندسازی و معرفی برند شما به مخاطبین هدف نیز کمک بسیار زیادی می کنند.

 

۵- ساختن اینفوگرافیک و تصویر

داده اینفوگرافیک یک فرمت رایج برای به اشتراک گذاری اطلاعات هستند. با ساختن آن، می‌توانید آن را در میان بسیاری از وبسایت‌ها به اشتراک بگذارید. برخی افراد فکر می‌کنند تصاویر در متن اثری ندارند اما باید بدانید که برخی افراد بصری هستند و فقط تصاویر را می‌بینند. با ایجاد تصاویر منحصر به فرد می‌توانید به غیر از درج کردن لینک سایت در عکس، لینک‌سازی خفیفی ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید با صاحبان سایت تماس بگیرید و عکس خود را به عنوان یک پست مهمان ارائه دهید که بسیاری از آنها ممکن است موافقت کنند. علاوه بر این، ارسال یکی از این تصاویر به سایت شما نیز می‌تواند بر روی Google Images به نمایش گذاشته شود.

 

۶- اظهار نظر در وبلاگ‌ها و پاسخ به سؤالات

یکی دیگر از روش‌های گرفتن بک‌لینک این است که با مطالعه پست‌های مرتبط با کسب و کار خود، نظر خود را به طور کاملا علمی و دقیق بیان کنید و در صورت لزوم لینک وبسایت خود را قرار دهید. اما باید بدانید که نظرات No-follow بی‌فایده برای ساخت بک‌لینک می باشد و نظرات Do-follow بهترین هستند. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط پاسخ به سؤالات دهید و برای ارائه یک منبع به پاسخ خود، لینک وبسایت‌تان را بدهید.

 

۷- برطرف کردن لینک شکسته

البته این مورد بیشتر هشدار است تا روش. لینک‌ها ممکن است به عنوان دامنه‌هایی که دیگر کار نمی‌کنند، شکسته شوند. با استفاده از ابزارهایی مانند Broken Link Finder یا گوگل وبمستر تولز می‌توانید صفحات دیگران را اسکن کنید تا این ارتباطات بد را بیابید. لینک‌های شکسته می‌توانند به سئوی وبسایت آسیب بزنند به این دلیل که وقتی خزنده‌های موتور جستجو سایتی را بازدید کرده و با لینک شکسته رو به رو می‌شوند نمی‌توانند آن را به درستی ایندکس یا کراول کنند. همچنین هنگامی که خزنده‌های جستجو از لینکی به لینک دیگر وبسایت رفته تا ارتباط صفحات با کلمه کلیدی مناسب را جستجو کنند، در صورت وجود لینک شکسته مانند علامت ایست فرایند خزش را متوقف می‌کنند. از این رو لینک‌های شکسته خارجی را برطرف کنید تا مطمئن شوید هیچ نوع لینک خرابی در وبسایت ندارید. همچنین لینک‌های قدیمی موجود در وبسایت خود را قبل از لینک سازی بین صفحات بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر: لینک‌های شکسته چه هستند و چرا می‌توانند به سئو سایت آسیب بزنند؟

استراتژی‌های بسیاری برای ایجاد بک‌لینک وجود دارد تا بتوانید برای وبسایت خود از آنها استفاده کنید. اما لازم به ذکر است گوگل در صورتی که لینک‌های بسیار زیادی را به سایت خود بدهید که با حوزه کاری شما همخوانی نداشته باشند وبسایت را جریمه خواهد کرد. ایجاد بک لینک‌های باکیفیت باعث بهبود سئو، افزایش ترافیک و جهت آگاهی از وبسایت شما کمک خواهد کرد.

امیدواریم با رعایت مطالب مطرح شده در بالا، بتوانید بک‌لینک‌های باکیفیتی برای وبسایت یا وبلاگ خود بگیرید.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*