تعداد و طول کلمات مناسب برای بلاگ

آیا طول پست و تعداد کلمات آن برای بخش بلاگ یا مقالات مهم است؟

اگر شما هم بلاگ نویس باشید حتما تا کنون توجه کرده اید که پست های طولانی بهتر در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و نسبت به پست های دیگر نیز بازخورد بهتری در نتایج جستجو دارند.

این نتایج سوالات مختلفی را بوجود می آورد سوالی مثل اینکه آیا واقعا طول مقالات مهم است؟ اگر بله مقاله باید چه تعداد کلمه ای داشته باشد؟

آیا موتورهای جستجو طول مقاله و تعداد کلمات آن را محاسبه می کنند؟

گوگل اعلام کرده است که طول مقالات و تعداد کلمات یک مقاله در الگوریتم های جستجوی گوگل منظور نشده است.

 

در سال ۲۰۱۲ جان مولر به نمایندگی از شرکت گوگل اعلام کرد ” تعداد کلمات یک متن از نظر الگوریتم های گوگل مهم نیستند. همچنین اعلام کرد که نه تنها تعداد کلمات و طول یک متن مهم نیستند بلکه گاهی مقالات کوتاه می توانند از بسیاری از مقلات بلند مفیدتر باشند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که خزنده های گوگل محتوای سایتی مانند توییتر را نیز ایندکس می کنند درحالیکه شاخص هر توییت کمترین میزان از طول یک محتوا یعنی ۱۴۰ کاراکتر است.

او بیان کرد اگر شما یک سایت عالی و کاربر پسند داشته باشید به نحوی که کاربر به راحتی با سایت شما  تعامل داشته باشد و بطور منظم به سایت شما سربزند و مقالات مفیدی داشته باشید که مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک بگذارند این راه روشی عالی برای سئو و بهینه سازی است حتی اگر طول مقالات شما کوتاه باشند.”

بنابراین برای نوشتن مقاله ای مفید بجای تمرکز بر روی تعداد کلمه می بایست بر روی محتوای با کیفیت و مفید تمرکز کرد.

هرچند گوگل اعلام کرده است که تعداد کلمات یک پست مهم نیست اولی تعداد کلمات بازهم نقش موثری در یک پست دارند

 

اما چگونه؟

بیاید به چند نمونه تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع نگاهی بیندازیم:

هنگامی بر روی پست های یک سایت تحقیق کردند دیدند که متوسط زمانی که مردم صرف مطالعه پست های یک بلاگ می کنند هفت دقیقه می باشد که هفت دقیقه متوسط زمانی برای خواند مقاله ای با حدود ۱۶۰۰ کلمه می باشد. متوسط نشان می هد که این زمان ممکن است به دلیل کیفیت بالای یک مقاله باشد.

مطالعه دیگری که روی متنی با محتوای بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه صورت گرفت نشان داد که میزان بازخورد و مطالعه متن های طولانی تر مقدار کمتری است از طرفی می دانید که هر چه میزان بازدید از یک صفحه یا مقاله و میزان اشتراک گذاری آن در صفحات دیگر بالا باشد آن متن در موتورهای جستجو سریعتر ایندکس شده و بدلیل بازدید های بالا در نتایج جستجو بهتر نمایش داده می شود.

 

بنابراین در نهایت به این نتیجه رسیدند که متن هایی با تعداد کلماتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه، طول مناسبی برای پست های یک بلاگ هستند.

 

در مقاله بعدی تأثیر طول پست بر سئو را بررسی خواهیم کرد.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*