تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

احتمالا سال ها پیش کسی باور نداشت که روزی بستری تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی به یکی از واجبات زندگی بشریت تبدیل شود به طوریکه امروزه برای یک مرجع برای مطالعه آموزش، خبر، فرهنگ سازی و تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد .

 

ترافیک موجود در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت ها

بعلاوه شبکه‌های اجتماعی بر میزان مطالعه مخاطبین نیز تاثیر گذار بوده است. تا قبل از این افراد مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب‌ها مراجعه می‌کردند، اما امروزه افراد دیگر نیازی به مطالعه در خود نمی‌بینند زیرا شبکه‌ های اجتماعی همه چیز را در قالب فشرده در دسترس مخاطبین قرار است. جالب این است که در این فضاها نیاز به جستجوی حرفه ای برای یافتن مطالب مورد نظر نیست، زیرا محتواهای جذاب و در عین حال مفید در حجم کم و دارای عناوین گیرا و حرفه ای در اختیار شما قرار میگیرد. این موارد یکی از شاخصه‌های بارز شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که می‌توان از آن ها در حوزه های متفاوت از قبیل بازاریابی اینترنتی نیز استفاده کرد .

شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن ها در بازاریابی

از جمعیت ۷٫۴ میلیاردی کره زمین نزدیک به ۳٫۷ میلیارد نفر از فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند . از این جمعیت بزرگ ۲٫۸ میلیارد نفر کاربر های فعال شبکه‌ های اجتماعی هستند . امروزه عده ی زیادی از افراد در جهان به ‌جای چک کردن حساب کاربری، مطالعه روزنامه، خواندن کتاب، نگاه کردن به ساعت و خواندن کتاب دائما در حال مرور کردن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستند .

تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت ها

اگر میخواهید درصدی از این جمعیت بزرگ را به خود جذب کنید، باید از فرصت استفاده کنید و به فکر تبلیغات در حوزه ی شبکه‌های اجتماعی باشید. امروزه تجارت و پیشرفت اقتصادی، بدون حضور در فضای مجازی تقریباً غیرممکن به نظر میرسد.

 

گوشی‌های هوشمند و نقش آن ها در گسترش شبکه‌های اجتماعی

از ۲٫۸ میلیارد نفر مخاطب و کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی ، تقریبا ۲٫۵ میلیارد نفر از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند. با گسترش روز افزون گوشی‌های هوشمند و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه آن ها دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را برای افراد راحت تر کرده است. علاوه براین امروزه بیشتر شبکه‌های اجتماعی صرفاً برای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند ارائه شده اند و یا اینکه بیشتر ویژگی ها و قابلیت های آن ها تنها در نسخه‌های تلفنی در دسترس هستند . با این توضیحات تبلیغ در چنین فضایی باعث افزایس رشد سریع برند و بهبود وفاداری مشتریان و متقاضیان می‌شود.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*