دانستنی های اپلیکیشن های تلفن همراه

آنچه که باید از اپلیکیشن بدانید

شاید اپلیکیشن های تلفن همراه یا موبایل اپ های زیادی را در گوشی خودتان داشته باشید و کار با آن ها را نمی دانید. وقت آن رسید تا تمام نکات و زیر و بم معنی اپلیکیشن را به خوبی یاد بگیرید.

نحوه کار با اپلیکیشن ها

اگر شما یک تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های هوشمندی نظیر موبایل را داشته باشید، احتمالا از برنامه ها و اپلیکیشنی های موبایلی استفاده کرده اید.

برنامه هایی که شامل ، دسترسی به اخبار، کتاب ها، وضعیت آب و هوا و سایر موارد که سرگرم کننده نیز هستند، آشنایی کم و بیش دارید. برنامه های تلفن همراه به آسانی قابل دانلود و اغلب رایگان هستند،

برنامه های تلفن همراه بسیار راحت برای استفاده برای اکثر اقشار جامعه و بسیار سرگرم کننده هستند و شما ممکن است آنها را بدون فکر کردن در مورد برخی از ملاحظات کلیدی دانلود کنید .

 

برنامه تلفن همراه چیست؟ ( اپلیکیشن های موبایلی )

یک برنامه تلفن همراه یک برنامه نرم افزاری است که می توانید به طور مستقیم با استفاده از تلفن یا سایر دستگاه های موبایل مانند تبلت یا پخش کننده موسیقی آن را دانلود و به آن دسترسی داشته باشید .

برای استفاده از اپلیکیشن ها نیاز به یک تلفن هوشمند یا یک دستگاه همراه دیگر که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، دارید. همه اپلیکیشن ها قابلیت نصب بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه را ندارند. هنگامی که یک موبایل یا تبلت را خریداری می کنید، شما متعهد به استفاده از سیستم عامل و انواع برنامه هایی هستید که به همراه دارد. سیستم عامل های اندروید ، اپل ، مایکروسافت ، آمازون و بلک بری دارای فروشگاه برنامه های آنلاین هستند که می توانید برنامه های کاربردی را جستجو ، دانلود و نصب کنید . برخی از خرده فروشان آنلاین همچنین فروشگاه های اپلیکیشنی این برنامه ها را ارائه می دهند .

شما باید از یک فروشگاه اپ که با سیستم عامل دستگاه شما کار می کند استفاده کنید .

 

چرا برخی از برنامه ها رایگان هستند؟

برخی از برنامه ها به صورت رایگان از طریق فروشگاه های اپلیکیشن توزیع می شوند . تهیه کنندگان آنها، پول را به چند روش می پردازند :

برخی با فروش فضای تبلیغاتی در داخل اپ:

تهیه کنندگان اپلیکیشن می توانند از تبلیغات درآمد کسب کنند ، به طوری که از درآمد حاصل از تبلیغات برنامه را به صورت رایگان به حداکثر رساندن کاربران را ، امکان پذیر می کنند .

برخی دیگر از تهیه کنندگان اپلیکیشن ها نسخه های اولیه خود را به صورت رایگان ارائه می دهند و امیدوارند با جلب نظر و اعتماد و علاقه کاربران بتوانند نسخه های بعدی را بفروش برسانند .

برخی از برنامه ها به شما امکان می دهند امکانات بیشتری را درون برنامه اپ های خود خریداری کنید . معمولا برای این خرید در برنامه از طریق فروشگاه اپلیکیشن صورتحساب می گیرید.

بسیاری از فروشگاه ها در سیستم عامل های مختلف دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می دهد که دراپلیکیشن خرید را مسدود کنید.

 

آیا باید اپلیکیشن های خود را به روز رسانی کنید ؟

تلفن های همراه هوشمند ( Smart Phone ) ممکن است به شما اعلام کنند که چه زمانی به روزرسانی ها برای برنامه های شما در دسترس است . بسیار خوب است هنگامی که نسخه جدید برنامه هایی را که نصب کرده اید در دسترس قرار گرفت آنها را بروز رسانی کنید .

به روز رسانی ها اغلب دارای کد های امنیتی هستند که اطلاعات شما و دستگاه شما را از آخرین بدافزار محافظت می کند.

 

آیا یک اپ میتواند تلفن همراه شما را با نرم افزارهای مخرب آلوده کند ؟

برخی از هکرها برنامه هایی را ایجاد کرده اند که می توانند تلفن ها و دستگاه های تلفن همراه را با نرم افزارهای مخرب آلوده کنند. اگر تلفن همراهتان ایمیل یا پیام های متنی را که نوشتید ارسال نکرد یا برنامه هایی را که بارگیری نکرده اید نصب کند، می توانید نشانه های وجود یک بدافزار باشد .

اگر فکر می کنید بدافزار در دستگاه شما وجود دارد ، می توانید یکی از این اقدامات را انجام دهید :

می توانید با پشتیبانی مشتری شرکت سازنده دستگاه خود تماس بگیرید و یا می توانید با کمک تلفن همراه ( mobile phone carrier) خود تماس بگیرید.

 

آیا می توان به تمام نظرات کاربران در مورد یک برنامه اعتماد کرد ؟

اکثر فروشگاه های اپلیکیشن شامل قسمتی است که نظرات کاربران در آن ارائه شده که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا اپلیکیشنی که انتخاب کرده اید مناسب و کاربردی هست یا نه؟

اما بعضی از تهیه کنندگان و ارائه دهندگان اپلیکیشن ها در قسمت نظرات به عنوان مصرف کنندگان ثبت نام می کنند تا نظرات مثبت در مورد محصولات خودشان ارسال نمایند ودیدگاه مثبت تری را در بازار برای خود بوجود آورند .

اخیرا کمیسیون تجارت فدرال لیستی از شرکت ها را برای ارسال نظرات جعلی در مورد برنامه های موجود در بازار را ارائه نمود تا از این طریق افراد مطمئن تر به نظرات توجه کنند و آن ها را با توجه به مثبت بودن نظرات دانلود کنند.

 

شما در این قسمت با ساختارهای ابتدایی اپلیکیشن های موبایل آشنا شده اید. امروزه همه ما با توجه به الکترونیکی شدن تمام امور و استفاده از موبایل برای کارهای روزمره ایده های جالبی دارند و بیشتر این ایده ها را نزد خود نگه می دارند.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*