چگونه کانالی موفق، با تعداد اعضای بالا داشته باشیم؟

چگونه کانالی موفق و با تعداد اعضای بالا داشته باشیم؟

بایدونبایدهای مدیریت کانال

با گسترش یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی به اسم تلگرام، این روزها همه در فکر ساخت و مدیریت یک کانال تلگرامی هستند. از نوجوان‌های ۱۴-۱۵ ساله تا کسب‌وکارهای معتبر و حتی بقالی محل. اما به نظر شما چند درصد از این کانال‌ها موفق می‌شوند که کانالی موفق داشته‌ باشند؟

می‌دانیم که ساخت کانال تلگرام چند ثانیه بیشتر زمان نمی‌برد و رساندن اعضای آن به ۴۰۰-۵۰۰ عضو هم اصلاً کار سختی نیست. اما رشد پایدار و نداشتن ریزش یکی از مشکلات مشترک همۀ مدیران کانال‌های تلگرامی است. در این پست چند بایدونبایدی که در این مسیر به شما کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم

قبل از هر چیز باید گفت که به علت تنوع ذاتی کانال‌ها و سلایق افراد متفاوت هیچ فرمول یکتایی برای همۀ کانال‌ها و راضی نگه‌داشتن همۀ اعضا وجود ندارد. قبل از هر چیز باید بگوییم که در این مقاله ما کانال‌های تخصصی را بررسی می‌کنیم و نه کانال‌های جوک و سرگرمی.

 

 

کپی تأثیر کوتاه‌مدت دارد.

شاید بشود با کپی کردن مطالب کانال‌های دیگران به‌صورت موقت رشد چشمگیری داشت. اما در بلندمدت اعضای وفادار که احتمالاً کانال‌ رقبای شما را نیز دنبال می‌کنند، متوجه این موضوع می‌شوند و از کانال شما خارج می‌شوند تا مطالب را از منبع اصلی به دست بیاورند. به همین علت سعی کنید که شما منبع اصلی باشید و اجازه بدهید دیگران مطالب شما را کپی کنند. این کار در اعتبار شما نقش به سزایی دارد. اگر هم می‌خواهید مطلبی را از جای دیگری نقل کنید حتماً منبع آن را ذکر کنید. این کار اعتبار شما را نزد اعضا بالا می‌برد.

 

داستان ننویسید، هر چه خلاصه‌تر بهتر.

مهم‌ترین عامل موفقیت توییتر خلاصه و مفید بودن مطالبی است که در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران امروزی بی‌حوصله‌تر از این هستند که بخوان مطالب بیشتر از ۴ خط رو بخوانند.. پس بهتر است سعی کنید مطالب را به‌صورت خلاصه و مفید بنویسید یا اگر به هر دلیلی مجبورید مطلب طولانی بنویسید حتماً در دو خط تأثیرگذار توجه مشتری را هدف بگیرید و کاری کنید که ترغیب به خواندن متن بلند شود. برای این کار مجبورید انگیزۀ بسیاری قوی‌ای را برای وی ایجاد کنید.

 

هشتگ را فراموش نکنید.

همان‌گونه که می‌دانید کانال‌های تلگرام قابلیت دسته‌بندی مطالب را ندارند.پس بهتر است با #هشتگ مطالبتان را دسته‌بندی کنید. مثلاً اگه یک کانال فروش لباس دارید آن‌ها را بر اساس نوع لباس ، رنگ ، طرح ، مارک و… هشتگ گذاری کنید تا انتخاب بین آن‌ها راحت‌تر شود.

دقت کنید در هشتگ امکان استفاده از فاصله (Space) وجود ندارد و باید از زیرخط (Under Line _ (. مثلاً #لباس زنانه، اشتباه است و باید بنویسید #لباس_زنانه.

 

از محتوای چندرسانه‌ای و جذاب کمک بگیرید

همیشه عکس و کلیپ زیبا و مناسب می‌تواند شما را چند قدم به جلو ببرد. دقت کنید حجم کلیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که برای مخاطبان ارزش داشته باشد که آن را دانلود کنند. به‌صورت معمول مطالب بالای ۵ مگابایت به‌سختی دانلود می‌شود.

 

محور مطالب رو حفظ کنید

یک موضوع خاص برای مطالب در نظر بگیرید و سعی کنید روی آن مانور بدهید و بیشتر در مورد آن بنویسید. تجربه ثابت کرده خروج از محور اصلی مطالب و گذاشتن مطلب نامرتبط مساوی با ریزش کاربر است.

 

کاربران را به فعالیت تشویق کنید

ازآنجایی‌که کانال‌های تلگرام یک پل ارتباطی یک‌طرفه هستند، تشویق کاربران به فعالیت کمی سخت اما بسیار اثربخش است. اما می‌شود با راه‌اندازی مسابقه یا نظرسنجی و… کاربران را درگیر کانال کرد. (برای ایجاد نظرسنجی در کانال می‌توانید از ربات chvotebot استفاده کنید.)

 

از دکمه‌های شیشه‌ای استفاده کنید

دکمه‌های اینلاین (یا شیشه‌ای) به علت زیبایی خاصی که دارند برای کاربران جذاب‌تر هستند و نمای بهتری به کانال شما می‌دهند.

 

راه ارتباطی مناسب در نظر بگیرید

ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران ایرانی ریپورت اسپم هستند استفاده از یوزر تلگرام به‌عنوان راه ارتباطی یک اشتباه بسیار بزرگ است و با این کار طیف وسیعی از مشتریان خود را از دست می‌دهید به همین علت باید راه‌های دیگری نیز برای برقراری ارتباط در نظر بگیرید. برای کسب‌وکارهای رسمی اطلاعات کامل تماس شامل نام کامل شرکت، شماره تلفن، آدرس فیزیکی و اینترنتی و دیگر شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

 

در جای درست تبلیغ کنید

در حالتی که مستقیماً به یک کانال سفارش تبلیغ می‌دهید هیچ ضمانتی برای بازدهی آن تبلیغ نخواهید داشت همچنین اگر کاربر فیک بخرید هم نمی‌توانید محصولاتتان را به آن کاربران فیک بفروشید یا مانع از ریزش کاربران شود! بهترین راه استفاده از تبلیغات کلیکی است.

1 نظر
  • ::..panysar..::
    مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۱۲ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*