شارژ کردن گوشی به روش صحیح

به طور ویژه امروزه مدیریت مناسب باطری ها بسیار ضروری و مهم است. تولید کنندگان تجهیزات اورجینال در حال ایجاد گوشی های هوشمند جدید و قدرتمند تر هستند که عمر باطری فوق العاده دارند. در سالهای گذشته سایز باطری ها در مقایسه با سایز صفحه بسیار بزرگ بود، اما از آنجایی که مصرف کنندگان، گوشی های باریک تری می خواستند، ایدۀ باطری های بزرگ روز به روز غیر قابل قبول تر شد.

اگرچه باطری ها و شارژر ها طی سالیان هوشمند تر شده اند، اما حرارت اضافی که نسبت به شارژر های کندتر تولید می کنند مسئله ساز شده است. از این رو بسیاری از عادات بد در رابطه با مدیریت ضعیف باطری تشدید می شوند. از آنجایی که (به خاطر تقاضای مصرف کنندگان برای باتری های ضد آب) باطری های قابل تعویض به گذشته مربوط می شوند، تعویض آنها کار سخت و پرهزینه ای است.

 

 

روش درست شارژ کردن گوشیتان چیست؟

چگونه می توانید فشار روی باطری را کم کنید، آن را ایمن نگه دارید تا سالها با کارکرد خوبی برایتان کار کنند؟ خب ما ۴ توصیه برای شما و ۲ توصیه برای تولیدکنندگان تجهیزات اورجینال داریم.

 

شارژ کردن گوشی به روش صحیح

 

اول اینکه از مزیت شارژ سریع استفاده کنید، که این مزیت در گوشی های هوشمند در هر محدودۀ قیمتی یافت می شود. اگرچه شارژ سریع به خاطر حرارتی که ایجاد می کند به باطری فشار می آورد، اما تا وقتی که تولید کنندگان فکری به حال این ویژگی کنند، این تنها راه از بین راه های موجود برای شارژ تلفن است. بنابراین، با کاهش زمان کلی شارژ با فشار وارده بر باطری مقابله کنید.

وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید گوشیتان را به شارژ بزنید. برای اکثر ما ۳۰ دقیقه طول می کشد تا آماده شویم و تا آن زمان شارژ سریع، گوشی تان را تا ۵۰ درصد شارژ می کند. بر اساس درصد شارژ در زمانی که گوشی را به شارژ زده اید، نیم ساعت می تواند شارژ لازم برای کل روزتان را تأمین کند.

دومین چیزی که باید نگه دارید، عمق تخلیۀ شارژتان است که با نگه داشتن شارژ در حوالی منطقۀ مطلوب یعنی همان ۲۵% تا ۸۵% به دست می آید. در این محدوده به بهترین تعادل در عمق تخلیۀ شارژ دست پیدا می کنید. اگر در این منطقه بمانید می توانید کاربرد باطری تان به حداکثر برسانید و عمر مفید باطری را برای مدت طولانی تری بازیابی کنید.

همانطور که می بینید، عملیات باطری در محدودۀ ۲۵-۸۵% بهترین تعادل را برای عمق شارژ و چرخۀ شارژ به شما ارائه می دهد.

سومین چیز این است که گوشی تان را در حین شارژ در یک محیط خنک نگه دارید. معنی این جمله این نیست که گوشی تان را در یخچال یا فریزر بگذارید (باطری در دمای خیلی پایین اصلا شارژ نمی شود)، بلکه به این معنی است که از گذاشتن گوشی در نور مستقیم آفتاب یا در حرارت بالا خودداری کنید. به دنبال یک سطح فلزی خنک و صاف باشید، چراکه این سطوح بیشترین توانایی را در دور کردن حرارت از گوشی شما و فراهم کردن بهترین جریان هوا را دارند.

توصیۀ نهایی برای شما این است که از شارژر های گوشی های دیگر به هر قیمتی اجتناب کنید. نه تنها از بدنۀ شارژر بلکه از کابل آن هم استفاده نکنید. اگر لازم است که شارژرتان را عوض کنید، شارژر جدید را فقط از کارخانه خریداری کنید و ترجیحا شارژری را بخرید که برای مدل گوشی خودتان طراحی شده است.

نگه داشتن شارژ گوشی تان در ۲۵ تا ۸۵ درصد و در دمای مطلوب باعث حفظ باطری آن می شود.

آقای باخمن که متخصصی در حوزۀ باطری دستگاه های مختلف است، برای تولید کنندگان گوشی های هوشمند توصیه ای دارد. او پیشنهاد داده است که تولید کنندگان می بایست گزینه ای را برای غیر فعال کردن شارژ سریع به طور دستی تعبیه کنند. و با اینکه شارژ سریع مانع آن عادت های بد می شود، باز هم این گزینه می تواند مفید واقع شود.

حرارت ایجاد شده در اثر شارژ سریع باعث اعمال فشار بر باطری می شود. اگرچه بسیاری از ما نمی خواهیم به دنیای شارژ آهسته برگردیم، اما با فراهم آوردن توانایی برای غیر فعال کردن این ویژگی حداقل می توان عادت های بد شارژ کردن را تحت فشار کمتری که به باطری وارد می شود ادامه داد. به ویژه برای افرادیکه نمی توانند عادت بد شارژ کردن در طول شب را کنار بگذارند این می تواند فرآیند شارژ را ایمن تر کند.

دومین توصیه بر اساس مقاله ای است که در مورد تفاوت های بین باطری های وسایل الکترونیکی و باطری گوشی های همراه بحث می کند. هر دو از باطری های لیتیوم-یونی استفاده می کنند اما برای اهداف متفاوتی بهینه سازی شده اند. هدف ابزار الکتریکی استفاده برای دراز مدت است در حالیکه هدف بهینه سازی گوشی های هوشمند زمان اجرا است.

دستگاه های الکتریکی در واقع با گول زدن کاربر به این طول عمر دست پیدا می کنند. آنها شارژ کامل و تخلیۀ شارژ را برای پیشگیری از چرخه های کامل جور دیگری تعریف می کنند. به جای ظرفیت ۱۰۰%، ابزرا های الکترونیکی تنها ۸۰% شارژ می شوندو تا ۳۰% خالی می شوند. به این طریق هر ابزاری کل طول عمرش را در محدودۀ مطلوب می گذارد و زمانی که ظرفیت باطری شروع به کاهش می کند، سیستم به آهستگی عمق تخلیۀ شارژ را کاهش می دهد تا در حین حفظ باطری طول عمر باطری را نگه می دارند.

چنین شرایطی برای گوشی های هوشمند هم قابل اعمال است. اگرچه لازم است که کاربر این گزینه را انتخاب کند، می توانید پارامترهایی را که می خواهید برای شارژ و تخلیۀ شارژ تنظیم کنید. به این ترتیب پس از تنظیمات اولیه دیگر هرگز نگران حفظ منطقۀ مطلوب شارژتان نخواهید بود. در عوض گوشی تان این کار را برای شما انجام می دهد. اما اگر می خواهید حداکثر زمان اجرا را داشته باشید، یا در موقعیت اضطراری شارژ کافی داشته باشید، می توانید آن ویژگی را برای دسترسی به شارژ کامل غیر فعال کنید. تولید کنندگان تجهیزات اورجینال می توانند موارد زیادی را از دستگاه های الکترونیکی یاد بگیرند.

دانشجوی داستان ما هم اگر این موارد را می دانست آن تکلیفش را به موقع انجام می داد و اگر این موارد را برای شارژ کردن دستگاهش رعایت می کرد باطری لپ تاپش هنوز هم قادر بود به اندازۀ کافی شارژ را نگه دارد. مطمئنا برای او دیر است اما در مورد گوشی تلفن شما هنوز هم قابل اجراست.

اگر چیزی از این مقاله یاد نگرفته اید حداقل این را به خاطر داشته باشید: تا جایی که می توانید گوشی تان را در شارژ نگه ندارید، موقع شارژ آن را خنک نگه دارید، همیشه از شارژر مدل گوشی خودتان استفاده کنید، و سعی کنید شارژ گوشی تان را در منطقۀ مطلوب ۲۵-۸۵% نگه دارید.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*