ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

زمانی که به عکاسی سلفی می‌رسیم برخی ترفندها هستند که در تمام موارد عمومیت دارند و به شما امکان می‌دهند عکس سلفی خوبی بگیرید. به‌طور مثال لازم نیست که حتما در عکس سلفی بخندید اگر خنده طبیعی داشتید از آن استفاده کنید اما اگر خنده شما مصنوعی می‌شود بهتر است همان صورت جدی خودتان را داشته باشید اما لازم نیست مانند کسی باشید که دعوا دارد و ظاهر معمولی خودتان را حفظ کنید.

 

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

۱ – نور درست را انتخاب کنید

بعضی اوقات نور زیادی وارد لنز دوربین سلفی شما می‌شود که باعث می‌شود تصویر شما سوخته به نظر بیاید. روی چهره خودتان در تصویر کلیک کنید تا مطمئن شوید گوشی شما را به عنوان سوژه اصلی شناخته است و در نهایت نتیجه بهتری برایتان به دست بیاید. اگر با این کار نور خیلی خوب تنظیم نشد می‌توانید با بالا و پایین بردن همان انگشتی که روی صفحه کلیک کرده‌اید نور ورودی به دهانه لنز را به‌صورت دستی تنظیم کنید. مانند تمامی عکس‌ها اگر بتوانید منبع نوری را پشت سر دوربین قرار دهید نتیجه بهتری به دست می‌آورید و اگر زیر نور خورشید هستید بهتر است که با نور زاویه داشته باشید. در نهایت هم مهم نیست که چه وضعیتی دارید در هر وضعیتی سعی کنید از منابع نوری ناخواسته مانند سطوحی که بازتاب دارند دوری کنید.

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

۲ – روی خودتان فوکوس کنید

اگر هنگام سلفی گرفتن گوشی خودتان را زیاد تکان دهید به‌طور حتم فوکوس روی سوژه‌های مختلف انجام می‌شود که باعث تغییر میزان نور ورودی به دهانه لنز می‌شود. با ضربه زدن روی صفحه و نگه داشتن انگشت روی آن صبر کنید تا AE/AF Lock روی صفحه ظاهر شود و فوکوس دوربین روی سوژه دلخواهتان قفل شود؛ بعد از این با خیال راحت می‌توانید گوشی را تکان دهید و نگرانی‌ای بابت تغییر میزان نور ورودی به لنز نداشته باشید. این ویژگی از سال ۲۰۱۲ به دوربین آیفون راه پیدا کرد و به شما اطمینان می‌دهد که اگر دوربین را تکان هم دادید فوکوس فقط روی سوژه مورد نظر شما انجام شود.

 

۳ – از فلاش کمک بگیرید

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

اگر در محیط کم‌نور عکس می‌گیرید می‌توانید از صفحه‌نمایش آیفون خودتان به عنوان منبع نوری استفاده کنید. این ویژگی با معرفی آیفون ۶ اس به آیفون‌ها وارد شد و برای فعال کردنش هم فقط کافی است روی آیکون فلاش در منوی دوربین کلیک کنید.

تکنیکی که در این بخش استفاده می‌شود بسیار هوشمندانه است. گوشی با کمک گرفتن از سنسور نور تشخیص می‌دهد چه میزان نوری باید به‌صورت شما بتاباند تا صورت شما خیلی سفید نشود چیزی که در سیستم‌های فلاش‌های قدیمی استفاده نمی‌شود.

با وجود اینکه این روش بسیار خوب جواب می‌دهد اما توصیه می‌کنیم برای گرفتن عکس سلفی بهتر به مکانی بروید که نور بهتری در محیط وجود داشته باشد و اگر هم می‌خواهید از این روش استفاده کنید بهتر است بدانید عکس‌هایی که در محیط تاریک با این روش می‌گیرید نویز کمتری دارند.

 

۴ – رنگ‌ها عوض کنید

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

برخی مواقع رنگ صورت شخص خیلی خوب در عکس‌ها نشان داده نمی‌شود یا رنگ‌های سوژه‌ها آن‌طور که باید به نمایش در نمی آیند. برای اینکه بتوانید دخالت بیشتری در رنگ‌ها داشته باشید گوشی این امکان را به شما می‌دهد تا با کمک فیلترها بتوانید رنگ‌ها را دستکاری کنید. ویژگی خوب فیلترها این است که در همان لحظه و قبل از گرفتن عکس به شما نشان می‌دهند که رنگ‌ها چه حالتی پیدا کرده‌اند. اگر در گوشی خودتان از فیلترها کمک نگرفتید بعد از عکس گرفتن هم می‌توانید با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ روی عکس فیلتر بگذارید.

در مجموع فیلترها می‌توانند رنگ‌ها را شدید‌تر یا کمتر کنند یا اینکه رنگ‌ها را پر نورتر یا کم‌نورتر جلوه دهند.

 

۵ – از حالت پرتره استفاده کنید

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

اگر این شانس را دارید که از آیفون ۱۰ استفاده کنید می‌توانید از ویژگی پرتره برای عکاسی سلفی استفاده کنید که حتی حالت‌های استودیویی هم دارد. هر چند دوربین‌های اصلی در گرفتن عکس‌های پرتره خوب عمل می‌کنند اما دوربین سلفی خیلی عملکرد قابل قبولی ندارد و در بسیاری مواقع عکس شما بدریخت می‌شود. با اینکه کار کردن با این ویژگی و به خصوص حالت استودیو خیلی سخت است و نیاز دارد تا نور محیط خیلی خوب و مناسب گرفتن این چنین عکس‌هایی باشد اما می‌توانید به عنوان یک روش خاص از آن برای گرفتن عکس‌های سلفی متفاوت استفاده کنید.پ

 

۶ – از قابلیت لایو استفاده کنید

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

اگر آیفون ۶ اس به بعد را دارید می‌توانید از ویژگی لایو استفاده کنید که با فعال شدن آن زمان عکس گرفتن گوشی چند ثانیه قبل و چند ثانیه بعد از اینکه کلید شاتر را فشار دادید عکس‌های متعددی می‌گیرد. بعد از گرفتن عکس می‌توانید در گالری بین عکس‌های گرفتن شده در یک عکس لایو جا به جا شوید و فریم مطلوب را انتخاب کنید؛ فقط توجه داشته باشید که در این حالت بسیاری از فریم احتمالا تار هستند و شما فریمی را انتخاب کنید که تار نباشد.

اگر هم به ویژگی لایو دسترسی ندارید هنگام عکس گرفتن کلید شاتر را فشار دهید و انگشت خودتان را روی آن نگه دارید، در این حالت عکس‌های پی در پی گرفته می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها فریم دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

 

۷ – صفحه‌نمایش را لمس نکنید

در اغلب موارد زمانی که انگشت خودتان را روی کلید شاتر می‌برید و آن را لمس می‌کنید دستان شما می‌لرزد و عکس تار می‌شود. در عوض کلید لمسی شاتر می‌توانید از کلید ولوم آیفون استفاده کنید یا اگر آیفون ۶ به بعد دارید و هدفون‌های EarPods را خریده‌اید از آن‌ها برای کنترل شاتر استفاده کنید. در حالی که اگر اپل واچ داشته باشید امکان استفاده از آن به عنوان کنترل شاتر دوربین وجود دارد.

البته توصیه می‌کنیم به جای تمام این کارها از تایمر استفاده کنید که علاوه بر جلوگیری از لرزش دست به شما زمان می‌دهد تا قبل گرفتن عکس بتوانید آرام شوید و کادر عکس خودتان را چک کنید. به خاطر داشته باشید هر چه در عکس سلفی دستان شما کمتر تکان بخورند بهتر است و نتیجه بدون تاری و بهتری را به دست می‌آورید.

 

۸ – عکس را برش دهید

ترفندهایی برای گرفتن عکس‌های سلفی زیباتر با آیفون

اگر وارد برنامه گالری شوید و عکس مورد نظرتان را انتخاب کنید با لمس کلید Edit گزینه Crop روبروی شما ظاهر می‌شود. در این بخش علاوه بر برش دادن عکس می‌توانید از چرخش آزاد هم استفاده کنید و با چرخاندن عکس زاویه دلخواه خودتان را پیدا کنید. در عکس‌های روزمره عکس‌های سلفی با پس زمینه زیاد مشکل ساز نیستند اما اگر می‌خواهید عکس‌هایی بگیرید که در برخی بخش‌ها مثل آواتار خودتان استفاده کنید باید سعی‌تان بر این باشد که جزئیات غیرضروری را حذف کنید.

اگر هم می‌خواهید فقط برای اینستاگرام خودتان عکس بگیرید بهتر است از حالت مربعی استفاده کنید که یکی از مودهای عکاسی آیفون است و به شما امکان می‌دهد عکسی بگیرید که مجبور نباشید قسمتی از آن را ببرید.

 

۹ – از برنامه فتوشاپ استفاده کنید

Photoshop Express برنامه‌ای است که تمام سلفی بگیران باید از آن استفاده کنند. ویرایش خودکار آن بسیار خوب کار می‌کند و فیلترهای بسیار کاربردی‌ای دارد. می‌توانید نتیجه‌ای کاملا متفاوت با آنچه دوربین گوشی شما می‌گیرد را تجربه کنید. فیلترهایی که در این برنامه گنجانده شده‌اند بهترین‌هایی هستند که تا امروز  دیده‌اید در حالی که قابلیت برش آن هم بسیار خوب کار می‌کند و می‌توانید عکس‌های خود را به بهترین روش ممکن برش دهید.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*