- طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن موبایل - https://panysar.com -

گوگل آنالیتیکس Google Analytics و مزایای آن

گوگل در سایت https://www.google.com/analytics [1] که آموزش های کاملی از گوگل آنالیتیکس Google Analytics ارائه داده است، در تعریف گوگل آنالیتیکس گفته است که این ابزار محصولی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی [2] برای کسب و کارهای مختلف در هر اندازه ای می باشد.

گوگل آنالیتیکس می تواند میزان بازدید سایت [3] را تا ۳۳% و نرخ کلیک را تا ۲۱% برای صفحه اصلی سایت ارتقاء دهد. این ادعایی است که خود این سایت در صفحه آموزش خود از زبان یک مشتری بیان می کند.

 

گوگل آنالیتیکس Google Analytics چگونه به بازاریابی کمک می کند؟

google Analytics 360 + Salesforce ابزاری است که برای اولین بار اطلاعات فروش، بازاریابی و تبلیغات [4] را باهم ترکیب کرده است. با این ابزار مدیران می توانند دید کاملی از رفتار مشتریانی که پس از مشاهده تبلیغات اقدام به خرید کرده اند را بدست بیاورند و کانالهای بازاریابی [2] خود را بر اساس این اطلاعات ویرایش و اصلاح کنند.

 

آموزش گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل در سایت https://www.google.com/analytics آموزش های گوگل آنالیتیک را در دو بخش مقدماتی و حرفه ای ارائه میدهد و در کنار آن آموزش های گوگل تگ منیجر Google tag manager، بهینه سازی برای گوگل Google Optimize، گوگل دیتا استودیو Google Data Studio را قرار داده است.
ما هم سعی کرده ایم در این مقاله آموزشهای متنوع مرتبط با این ابزار معروف را قرار می دهیم.

 

گوگل آنالیتیکس Google Analytics چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به سوال گوگل آنالیتیکس چیست پاسخ کاملی داده باشیم باید بگوییم که گوگل آنالیتیکس ابزار آنلاین برای نمایش آمارهای مربوط به سایت است، که برای کار با آن باید کد هایی را به سایت خود اضافه کنیم. گوگل آنالیتیکس برای پردازش داده های بدست آمده به زمان نیاز دارد. مدت زمانی که باید برای آنالیز سایت منتظر بمانیم متغییر است. هر چقدر که سایت ترافیک کمتری داشته باشد و دیرتر بروز رسانی شود. آنالیز سایت هم مدت زمان بیشتری نیاز دارد. که این امر کاملا طبیعی است زیرا که اگر سایتی تنها ۱۰ بازدید کننده داشته باشد. نمی توان براساس این ۱۰ بازدید کننده تعیین کرد که صفحه ای از سایت به دلیل مشکلی بازدید نشده است. زیرا که بازدید کننده کلی سایت کم بوده است.

گوگل آنالیتیکس Google Analytics در دو نسخه ارائه می شود یک نسخه رایگان به نام Google Analytics و یک نسخه غیر رایگان به نام Google Analytics 360، تفاوت این دو در تعداد داده هایی است که می توانند گردآوری کنند.

گوگل آنالیتیکس Google Analytics در نسخه غیر رایگان خود به کاربران امکان می دهد با دست بازتر به آمارگیری از سایت بپردازند و تعداد آمارهای سفارشی کاربران در این نسخه بسیار بیشتر از نسخه رایگان است. امکان جدا سازی اطلاعات بدست آمده از سایت های چند زبانه [3] و بررسی جداگانه هریک از زبان های سایت یکی دیگر از امکانات نسخه غیر رایگان گوگل آنالیتیکس Google Analytics است.

 

نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس Google Analytics

نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس Google Analytics از طریق آدرس analytics.google.com [5] قابل دسترس است. برای استفاده از این سایت کافیست بصورت رایگان در آن ثبت نام کنید. برای ثبت نام، تهیه Id از سایت گوگل الزامی است. البته تهیه ID گوگل هم رایگان و هم بسیار ساده است و در صورتی که در حال حاضر در گوگل عضو نیستید. می توانید به راحتی در این سایت عضو شده و سپس در گوگل آنالیتیکز Google Analytics عضو شوید.

گوگل آنالیتیکسGoogle Analytics برای ارائه اطلاعات از سایت و ردگیری رفتار کاربران در سایت نیاز به یک سری کد در سایت شما دارد. این کدها را باید در سایت خود کپی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است از چند ساعت تا چند روز بعد از کپی کردن این کدها در سایت، هیچ اطلاعاتی از سایت در گوگل آنالیتیکس Google Analytics نمایش داده نشود. البته می توانید از امکان نمایش زنده اطلاعات استفاده کنید و اطلاعات بدست آمده از سایت را مشاهده کنید.

آنالیز های ارائه شده توسط گوگل آنالیتیکس برای بهبود سایت از نظر تجربه کاربری اهمیت بالایی دارند. و علاوه بر تحلیل رفتار مخاطب در سایت، میزان ترافیک ایجاد شده از کمپین های تبلیغاتی را نیز گزارش گیری می کند. این بخش از گوگل آنالیتیکس Google Analytics را می توان به ابزار گوگل ادوردز AdWords متصل کرد و از تبلبیغات کلیکی گوگل در همین بخش گزارش گیری کرد.