تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

اپل آی دی شما دروازه ای است به سوی تمام سرویس های اپل: iTunes، Apple Music و iCloud. اما username چه؟ معمولا یک آدرس ایمیل است. اغلب آدرس   @icloud، @me یا @mac است اما ممکن است حساب ایمیل شخص ثالث دیگری نظیر جیمیل هم داشته باشید.

اگر می خواهید آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی خود را عوض کنید می توانید اینکار را از طریق مرورگر وب انجام دهید. این کار ساده است. متاسفانه گاهی پیش می آید که نمی شود به درستی اپل آیدی را عوض کرد. ممکن است اپل به شما اعلام کند که آدرس ایمیلی که می خواهید استفاده کنید خودش یک اپل آیدی است و یا نتوانید آدرس ایمیل خود را عوض کنید.

لازم نیست نگران باشید.ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی خود را عوض کنید و برخی مشکلات رایج را بر طرف کنید.

توجه: اگر اپل آی دی خود را فراموش کردید، می توانید بدون تغییر آدرس ایمیل آن را ریکاوری کنید.

۱- برخی نکات که باید قبل از شروع آنها را بدانید

اپل آیدی شما یک آدرس ایمیل مثل همه آدرس های جیمیل یا یاهو است اما رمز عبور لزوما با رمز عبور اپل آی دی یکسان نیست. رمز عبور ایمیل شما احتمالا با رمز عبور اپل آی متفاوت خواهد بود مگر اینکه برای هر دو حساب از دو رمز عبور استفاده کرده باشید. البته نباید این کار را بکنید.

از آنجا که اپل آی دی شما هم یک آدرس ایمیل است، باید به آدرس ایمیل دسترسی پیدا کنید تا تغییر را تایید کنید. حتما قبل از اعمال هرگونه تغییری رمز عبور ایمیلتان را حفظ باشید. وقتی یک اپل آی ی جدید می سازید ، اپل نیز ی کآدرس ایمیل @icloud.com برای شما می سازد. این آدرس ایمیل با اپل آی دی شما مرتبط است و نمی توانید بدون برخی گرفتاری های AppleCare از آن به عنوان آدرس ایمیل جدیدی برای اپل آیدی دیگری استفاده کنید. اپل به شما خواهد گفت که قبل از تغییر آدرس ایمیل، از اپل آیدی بر روی تمام دستگاه هایتان خارج شوید. این به این علت است که اگر اپل آی ی تان دیگر کار نکرد، احتیاط رعایت شده باشد.همچنین باید به صورت دستی از اینتونز و اپ استور خارج شوید.

۲- چگونه آدرس ایمیل مرتبط با آپل آیدی را تغییر دهید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

اگر می خواهید آدرس ایمیلی را که برای اپل آیدی خود استفاده می کنید تغییر دهید، و آپل آی دی کنونی و رمز عبورش را می دانید، می توانید آن را از هر طریق هر مرورگر وب تغییر دهید.

– از طریق یک مرورگر وب بر روی کامپیوتر، موبایل ، مکبوک یا آی پد خود به apple.com بروید.
– اپل آی دی و رمز عبور را وارد کنید
– بر روی فلش کلی ککنید تا وارد شوید
– هویت خود را با پاسخ دادن به پرسش های امنیتی و یا وارد کردن کد تاییدیه ای که به دستگاه مورد اعتمادتان ارسال شده بود تایید کنید ( بسته به اینکه آیا two-factor authentification را فعال کرده اید یا خیر).
– در بخش Account روی Edit کنار Reachable At کلیک کنید.

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک
– روی Change Email Address کلیک کنید
– آدرس ایمیل جدیدتان را وارد کنید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

– روی Cntinue کلیک کنید – کد تاییدیه به آدرس ایمیل جدیدتان ارسال خواهد شد
– ایمیل را از اپل باز کنید
– بر روی لینک Verify email address داخل ایمیل خود کلیک کنید
– بر روی کد تاییدیه در apple.com کلیک کنید
– در انتها بر روی Done کلیک کنید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

در دنیای بی نقص اینها تنها مراحلی هستند که باید برای تغییر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی انجام دهید. اما مشکلاتی هنوز وجود دارند. اگر به این مشکلات دچار شده اید ادامه ی مقاله را بخوانید.

۳- اگر آدرس ایمیلتان قبلا به عنوان اپل آیدی استفاده شده است چه؟

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

اگر هشداری مشاهده کردید مبنی بر اینکه آدرس ایمیلی که می خواهید تغییر بدهید در حال استفاده است به این خاطر است که اپل آی دی دیگری به این حساب متصل است. حتی اگر یادتان نباشد که با آن حساب ساخته اید، باید بدانید این ایمیل در حال استفاده است و کاری نمی توان کرد. خب؟ حالا بیایید مشکل را بر طرف کنیم.

برای عبور از این مرحله باید به سه حساب ایمیل دسترسی داشته باشید.

– حساب ایمیل مرتبط با اپل آی دی فعالتان
– آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی که می خواهید اپل آیدی فعال خود را به آن تغییر بدهید ( نیازی نیست رمز عبور اپل آیدی بدانید اما باید رمز عبور ایمیل را بلد باشد)
– حساب ایمیل سوم که بتوان از آن به عنوان ایمیل دور انداختنی استفاده کرد ( ایمیلی که تا کنون به عنوان اپل آیدی استفاده نشده ) . می توانید قبل از شروع یک عدد بسازید و یا از ایمیل قدیمی تری که دیگر استفاده نمی کنید اما رز عبورش را بلد هستید استفاده کنید.

مرحله ی اول: رمز عبور اپل آیدی مرتبط با ایمیلی که می خواهید تغییرش دهید را به دست بیاورید

برای اینکه از اپل آیدی که در حال حاضر از ایمیلی استفاده می کند که می خواهید از آن استفاده کنید خلاص شوید  باید بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. می توانید از اپل درخواست کنید که رمز عبور اپل آیدی مرتبط با ایمیل را reset کند.

– از یک مرورگر وب به apple.com بروید
– آدرس ایمیلی را که می خواهید حساب اپل فعال خود را به آن تغییر دهید وارد کنید (آدرسی که نمی توانید در حال حاضر آن را تغییر بدهید چرا که در حال استفاده است).
– حروف امنیتی را وارد کنید تا از روبات نبودن شما اطمینان حاصل شود
– بر روی Continue کلیک کنید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

– I need to reset my password را انتخاب کنید
– بر روی Continue کلیک کنید

 

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک
– Get an email را انتخاب کنید
– بر روی Continue کلیک کنید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

– ایمیلی را که از اپل دریافت می کنید باز کنید
– بر روی reset now کلیک کنید
– رمز عبور جدید را وارد کنید
– رمز عبور جدید را بار مجددا وارد کنید
– بر روی رمز عبور جدید کلیک کنید

تغییر اپل آی دی آیفون یا مک بوک

حالا که رمز عبور اپل آی دی را که ساختن آن را به یاد نمی آورید و دیگر نمی خواهید از آن استفاده کنید را می دانید و بنابراین می توانید برای اعمال تغییرات به آن دسترسی داشته باشید.

مرحله ی دوم: ایمیل مرتبط با اپل آیدی غیر فعال را تغییر دهید

هر آنچه که در مرحله ی اول انجام دادید به این خاطر بود که آن آدرس ایمیل را از اپل آیدی غیر فعال جدا کنید. حالا که به آن دسترسی دارید می توانید آدرس ایمیل مرتبط با آن را تغییر دهید.اینجاست که آدرس ایمیل قدیمی یا جدیدی که آن را فقط به خاطر استفاده از آن برای اپل آی دی غیرفعال ساخته اید، کاربرد دارد.

مراحل را برای تغییر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی پیروی کنید و از آدرس ایمیل اپل آی دی و رمز عبور مرحله ی اول استفاده کنید. ایمیل مرتبط با آن حساب را به ایمیل دورانداختنی تان تغییر دهید.

مرحله سوم: برگردید و اپل آی دی فعال خود را تغییر دهید

حالا که آدرس ایمیلی را که می خواهید برای اپل آی دی فعالتان استفاده کنید آزاد کرده اید، می توانید تغییرات را اعمال کنید. مراحل تغییر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آی دی را انجام دهید. اینبار وقتی آدرس ایمیل جدید را وارد می کنید واقعا قادر خواهید بود از ایمیلی که آن را دوست دارید استفاده کنید.

۴- اگر گزینه برای تغییر آدرس ایمیل را ندید چه کار باید بکنید؟

اگر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آی دی شما @icloud، @me یا @mac است  تنها می توانید اپل آی دی را به @icloud دیگری تغییر دهید که با حسابتان در ارتباط است.اگر می خواهید آن را به حساب شخص ثالث دیگر تغییر دهید شانسی ندارید. تنها گزینه این است که با یک اپل آی دی کاملا جدید شروع کنید. متاسفانه این یعنی تمام محتویات مرتبط با اپل آی دی کنونی تان از بین خواهد رفت. اگر وضعتان این است  می خواهید از ایمیل شخص ثالث جدید به عنوان اپل آی دی استفاده کنید باید تا می توانید محتویات را به دستگاه دیگر یا دستگاه ابر-محور دانلود کنید (اطلاعاتی نظیر عکس ها، شماره تماس ها، اسناد و مدارک، محتویاتی که از آینتونز خریداری نشده اند و غیره)  و سپس با ایمیلی که دوست دارید از صفر شروع کنید.

نکته: اگر این کار را بکنید تمامی خریدهای آیتونز خود منجمله فیلم ها، موسیقی ها، آیبوکها و اپلیکیشن ها را در تمامی دستگاه هایتان از دست خواهید داد. پس حتما به این نکته توجه کنید و اگر ارزشش را داشت ادامه دهید.

۵- اگر هنگام ساخت اپل آی دی ایمیل اشتباه را وارد کردید چه؟

اگر تصادفا از آدرس ایمیل اشتباه برای ساخت اپل آی دی استفاده کردید کافی است آدرس ایمیل مرتبط با اپل آی دی را تغییر دهید. مراحل تغییر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آی دی را انجام دهید اما از آدرس ایمیل اشتباه برای ساین این استفاده کنید. وقتی آدرس ایمیل را تغییر دادید، همه چیز درست خواهد بود.

۶- سوال دارید؟

در صورت بروز هر گونه سوال یا اشکال میتوانید پرسش خود را در قسمت نظرات مطرح کرده و منتظر پاسخ باشید.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*