• صفحه اصلی  / 
  • بلاگ
  •  /  پیش بینی زمان مرگ افراد با استفاده از هوش مصنوعی کمپانی گوگل
پیش بینی زمان مرگ افراد با استفاده از هوش مصنوعی کمپانی گوگل

یکی از مباحث بسیار داغ دنیای دیجیتال امروز، بحث قابلیت های هوش مصنوعی می باشد که در واقع با استفاده از قابلیت های آن می توانید بسیاری از اطلاعات خود را به شکل امروزی در بیاورید و بسیاری از فعالیت های خود را در این زمینه با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر به انجام برسانید. بسیاری از کمپانی های قدرتمند جهان در حال تلاش برای افزایش قابلیت های هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زندگی افراد می باشند.

کمپانی گوگل در زمینه های بسیاری از تکنولوژی فعالیت دارد که به عنوان مثال می توان به جستجوی اینترنتی، نقشه های آنلاین و ایمیل اشاره نمود. این کمپانی دارای ۱.۱۷ میلیارد کاربر است که اطلاعاتی زیادی را از آن ها در اختیار دارد.

پیش بینی زمان مرگ افراد با استفاده از هوش مصنوعی کمپانی گوگل

اخیرا تیم پزشکی گوگل در زمینه ی مغز و اعصاب موفق به توسعه یک الگوریتم جدید در هوش مصنوعی شده است که می تواند زمان مرگ بیماران را پیش بینی نماید.

پیش بینی زمان مرگ افراد هوش مصنوعی کمپانی گوگل

ماه قبل مقاله ای در خصوص هوش مصنوعی گوگل در ژورنال Nature انتشار یافت. بر اساس مقاله ی انتشار یافته الگوریتم پیش بینی زمان مرگ تیم گوگل از اطلاعات بیماران دو بیمارستان مختلف استفاده نموده است. هوش مصنوعی این کمپانی در خصوص پیش بینی زمان مرگ بیماران در بیمارستان اول دقتی برابر با ۹۵ درصد داشت و دقت آن در بیمارستان دوم برابر با ۹۳ درصد بود. این میزان دقت بالاتر از سایر روش های معمول می باشد.

یکی از نمونه های پیش بینی هوش مصنوعی گوگل در یک پرونده پزشکی الگوریتم توسعه یافته توسط گوگل با بررسی ۱۷۵,۶۳۹ داده از سابقه پزشکی یک بیمار احتمال مرگ او را بر اساس سرطان سینه ۱۹.۹ درصد اعلام کرده بود، در حالی که بیمارستان در گذشته احتمال مرگ این بیمار را ۹.۳ درصد پیش بینی کرده بود و این بیمار پس از دو هفته فوت کرد، مشخص شد.

کمپانی گوگل هم اکنون با زیرمجموعه DeepMind در صنعت پزشکی فعالیت دارد. به اعتقاد برخی از محققان این کمپانی در زمینه هوش مصنوعی پیشرو می باشد (نرم افزاری که می تواند مرگ را پیش بینی کند).

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*