نقش طراحی لوگو در معرفی برند

امروزه برای معرفی یک برند جدید، طراحی لوگوی مناسب و جذاب برای آن تاثیر بسیار مثبتی بر پروسه ی پیشرفت آن برند خواهد داشت. امروز در این مقاله سعی داریم مزایای طراحی یک لوگوی خوب برای یک برندی که نیاز به پیشرفت دارد را بیان کنیم.

اگرچه نام عنصر اصلی برند است اما عناصر تصویری و گرافیکی نقش مهمی در ایجاد ارزش ویژه برند و افزایش آگاهی از برند دارد. لوگو طراحی گرافیکی و نماد منحصر به فردی برای معرفی شرکت یا برند شماست که می‌تواند ابزاری رایگان جهت بازاریابی محصولات شما باشد. به همین جهت طراحی لوگو باید با دقت انجام شود. اهمیت لوگو در هیچ دوره ای به اندازه امروز نبوده است. مردم امروز کلمات را نمی خوانند، بلکه تصویر آنها را در ذهن خود منعکس می کنند و همین یکی از دلایل بسیار مهمی است که باید در تولید آن دقت کرد. مردم می خواهند اطلاعات مورد نظر خود را سریع و بی درنگ به دست آورند و سریع ترین و موثرترین روش برای انجام این کار تولید یک لوگوی گیرا برای برندتان می باشد.

بدیهی است که لوگو باید به وسیله یک پیام قوی که نشان دهنده روح ارزش های شرکت است، پشتیبانی شود. یک تصویر به تنهایی شرکت را تعریف می کند، اما این تصویر هنگامی که با دیگر عناصر برند درهم ترکیب شده و طبق یک برنامه مستمر، سازگار و منظم ترکیب شود در نهایت باعث نفوذ ذات یا محتوای پیام به لوگو می شود، با آن می آمیزد و یک کل واحد را تشکیل می‌دهد. به عقیده بسیاری از بزرگان کسب و کار، لوگو همان برند سازمانی است. آنها معتقند هر چه شرکت ها در طراحی لوگوی خود از تعابیر روشنی برای ارتباط با مشتری و ثبت نام تجاری خود در ذهن او استفاده کنند، شانس بیشتری برای توفیق در بازارهای رقابتی امروز خواهند داشت. نباید فراموش کرد که هیچ لوگویی در ابتدا دارای اعتبار نبوده است و گذشت زمان بر میزان اعتبار آن افزوده است.

نکات مهمی برای طراحی لوگو با کیفیت خوب و مناسب برای برندتان وجود دارد مانند رنگ،فونت،کیفیت آن و… که در زیر به چندمورد از آن ها می پردازیم.

طراحی لوگو

منحصر به فرد بودن لوگو

شاید مهم‌ترین توصیه در طراحی یک لوگو این باشد که شما می‌خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید و قرار نیست که شکل کلی سازمانی‌تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و مبهم شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب‌و‌کار شما را به مخاطره می‌اندازند پس همیشه در معرفی یک لوگو اصل ساده نگاری را در نظر داشته باشید. همچنین قبل از معرفی لوگوی خود ابتدا به بررسی لوگوی رقبا و ویژگی‌های قالب صنعت خود بپردازید.

 

مرتبط بودن نماد لوگو با برند

بدون شک باید این نکته را در نظر گرفت که لوگویی که قصد طراحی آن را برای برند خود دارید باید بیشترین ربط را با ماهیت کار شما داشته باشد و دلیل این کار نیز بدیهی است،چون لوگوی برند کاربر را به سمت برند شما سوق می دهد و اگر لوگوی شما ربطی به نوع کسب و کار شما نداشته باشد قطعا در این زمینه موفق نخواهید بود.

تاثیر لوگو در شبکه های اجتماعی

لوگوی کسب وکارشما دارای اثر قوی بر بازاریابی شماست. از اثرات لوگو در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به افزایش فالوورها و به اشتراک‌گذاری صفحه شما و سایت یا وبلاگ‌تان اشاره کرد. همچنین دارا بودن لوگوی جذاب تعداد بازدیدها را افزایش داده و سبب افزایش اعتماد می‌شود. یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد، سبب ایجاد حس مثبت و اعتماد به مشتری می‌شود. داستان کسب وکارشما می‌تواند به روش‌های مختلفی به مشتری القا شود، یکی از این روش‌ها لوگوی مناسب است که با تصویری معناگرا با رنگ و فونت مناسب می‌تواند بیان‌کننده داستان و تاریخچه کسب وکار شما باشد.

لوگویی که مناسب طراحی شده باشد می‌تواند شما را از رقبا پیش اندازد. بدین صورت که لوگوی مناسب شما هنگام دیدن، شنیدن یا خواندن توسط مشتری بیشتر از رقبای شما در ذهن وی تداعی می‌شود.در نهایت طراحی لوگوی یک شرکت یکی از مهمترین جزئیات کار است. اگر می‌خواهید برای هر محصولی که تولید می‌کنید یک برند درست کنید، دقت کنید که حتماً چیزی باشد که مردم زود به یاد بیاورند و از نگاه کردن به آن لذت ببرند.

همانطور که در بالا نیز به اهمیت تولید یک لوگوی خوب و گیرا برای رونق بخشیدن به کسب و کار اشاره شد،پس در تولید لوگوی خود بهترین باشید.

گروه پانیسار با بکارگیری متخصصین گرافیست و بابیش از ۱۵ سال سابقه آماده ارائه خدمات طراحی لوگو به کلیه اشخاص و شرکتهای ایرانی و خارجی میباشد و در این زمینه رزومه ای بسیار قدرتمند دارد.
1 نظر
  • ::..panysar..::
    مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۱۲ ق٫ظ/ پاسخ

    گروه تبلیغاتی اینترنتی پانیسار با بیش از ۱۵ سال سابقه در داخل و خارج از ایران و با دارا بودن گروه های مختلف مهندسی و کادری مجرب در کلیه زمینه های مختلف طراحی سایت/ طراحی گرافیک/ برنامه نویسی/ اپلیکیشن موبایل/ بازاریابی اینترنتی/ سئو و … ، فعالیت حرفه ای خود را در عرصه های مختلف با هدف توسعه این علم در کشور و در راستای رضایتمندی مشتریان عزیز به جامعه ارائه میکند.

پیام خود را وارد نمایید.

*
*