روش هایی برای افزایش درگیر کردن کاربران با محتوا

موردی که در بین حفظ کردن وبسایت، ایجاد و دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی، هدف قرار دادن مخاطبان در تبلیغات آنلاین و تقریبا هر تیم دیجیتال تاکتیکی دیگر که امروزه استفاده می‌شود، مشترک است محتوا است. محتوا یک جنبه اساسی از کمپین‌های بازاریابی است به این دلیل که باعث انتقال پیام به مشتریان می‌شود. هر بازاریاب دیجیتال می‌داند محتوا تنها کلید موفقیت نیست اما می‌تواند موجب درگیری مخاطبان با شما ‌شود. نکاتی را در ادامه برای افزایش درگیر کردن کاربر با محتواذکر می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

۱- بدانید که برای چه کسانی می‌نویسید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید
شناختن مخاطبان هدف خود برای افزایش تعامل و یا درگیری کاربران بسیار مهم است. وبسایت یا وبلاگ شما دارای هدفی برای خوانندگان است، بنابراین اطلاعاتی ارائه دهید که می‌تواند برای حل مشکلات شان به آنها کمک کند. بهترین راه برای شناختن مخاطبان خود ایجاد شخصیت‌های بازارایابی است. این ابزار اجازه می‌دهد که شما بیبینید خوانندگان‌تان:

تعدادشان (Values) چقدر است
آنها چه کسانی هستند
کجا کار می‌کنند
علایق آنها
و اطلاعات آماری (demographic information) دیگر
دانستنن این واقعیت‌ها به شما اجازه می‌دهد پاسخ‌های مورد نیاز آنها را بنویسید. بنابراین شناسایی مخاطبان هدف و دستیابی درک کامل از آنها موجب می‌شود بیابید که دقیقا آنها چه نوع محتوایی را مطالبه می‌کنند. در نتیجه تولید این محتوا به معنای «سود» و جذب مشتریان کانونی است.

 

۲- تجربه کاربری (User Experience) ایجاد کنید تا خوانندگان تمایل به برگشت داشته باشند
خوانندگان شما زمانی با محتوای شما درگیر خواهند شد که برای آنها مفید باشد؛ بخشی از این دلیل به علت داشتن یک تجربه خوب بر روی وبسایت‌تان است. به نوبه خود تجربه کاربری یک فاکتور بزرگ در ایجاد محتوای عملی است. با توجه به تحقیقی که توسط یک از افراد کارشناس انجام شده، ۸۸% از مشتریان آنلاین تمایل کمی برای برگشت به وبسایت پس از یک تجربه بد داشتند. چه چیزی باعث ایجاد یک تجربه بد می‌شود؟

داشتن اسکرول (scroll) بی‌وقفه یا مداوم
ایجاد محتوایی که ارتباط کمی با مخاطب دارد
اما تجربه خوب کاربر بدان معناست که خواننده بر روی صفحات وبسایت به مدت طولانی بماند و دوباره در آینده بخواهد برگردد. سعی کنید این نکات را برای افزایش تجربه کاربری صفحات خود به کار برید:

تبلیغاتی که هیچ کمکی به ترافیک وبسایت یا ایجاد درآمد برای شما نمی‌کند را جایگزین کنید
وبسایت خود را زیبا و جذاب کنید (کمبود تصاویر می‌تواند باعث کم شدن تجربه کاربری شود)؛
مطمئن شوید که هدف وبسایت روشن است.

 

۳- محتوایی تولید کنید که افراد بخواهند آن را به اشتراک بگذارند
محتوای عالی قلب و روح وبسایت یا وبلاگ است اما تعریف محتوای باکیفیت چیست؟ در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی محتوا که باید داشته باشد را ذکر می‌کنیم:

مطلبی منحصر به فرد نوشته شود
مطالب خود را عملی کنید (به عنوان مثال، آنها را وادار کنید که چیزی را که در مورد آنچه که آنها خوانده‌اند انجام دهند)؛
بهترین جواب‌ها را برای سؤالات ارائه دهید
در اطلاعات و آمارتان دقیق باشید
یک مطلب خوب بگویید و با سؤال از خوانندگان مطلب را تمام کنید
همیشه محتوای شما بروز باشد
بنابراین با اشتراک‌گذاری محتوا می‌توانید بازدید کننده بیشتری برای محتوای خود به ارمغان بیاورید.

 

۴-  عناوین بسیار جذاب بسازید
نباید اهمیت عناوین را دست کم بگیرید. در نظر بگیرید عناوین خوانندگان را به مطلب شما می‌کشانند. با اطلاعات بسیار زیاد در دسترس موجود در اینترنت، رقابت برای توجه مخاطبانتان شدید است. بر اساس مطالعات انجام شده ترافیک می‌تواند به اندازه ۵۰۰% بر اساس عناوینی که استفاده می‌کنید نوسان داشته باشد. به طور کلی سعی کنید عنوان در عینی که کوتاه باشد دارای قدرت جاذبه باشد و همین چند کلمه انتخابی برای عنوان محتوای کامل را توضیح دهد.

 

۵-  مقدمه‌های جذاب و یا کنجکاوانه ایجاد کنید
هر کلمه از مقدمه شما باید مخاطبان را به خواندن بیشتر مطلب ترغیب کند. مقدمه باید قلاب بزرگی باشد که خواننده را در خود بکشد. نوشته باید طوری باشد تا خواننده حس نکند وقت خود را از دست می‌دهد و بنابراین برای او ارزش خواندن داشته باشد. نوشتن مقدمه جذاب دارای شباهت زیادی به انتخاب عنوان است و عامل کلیدی در هر دو ایجاد کنجکوی است. مقدمه باید طوری باشد که اتکا به خود باشد و در عین حال از پاراگرافی به پاراگراف بعدی در جریان باشد و طوری نوشته شود که محتوای متن را فاش نکند اما در کلمات آن نهفته باشد و مخاطب را به خواندن ادامه ترغیب کند.

 

۶- سؤال کنید
می‌توانید برای جذاب‌تر شدن وبسایت یا وبلاگ خود، سؤالاتی از خوانندگان بپرسید. این سؤالات می‌تواند علائق فردی خوانندگان، هدف آنان از کار در شرکت‌شان و یا نظر آنها در مورد روند شرکت و یا محیط کاریشان باشد؛ همچنین می‌توانید از آنان بخواهید تصاویر جالب در مورد فعالیت خود را به اشتراک بگذارند. در پایان هر مطلب می‌توانید از خوانندگان در بخش نظرات بخواهید مطلبی که در آینده می‌خواهند در مورد آن بیشتر بدانند را با شما در میان بگذارند تا انتشار دهید.

 

۷- به نظرات پاسخ دهید
یکی از بهترین روش‌ها برای تعامل با خوانندگان پاسخ به نظرات آنهاست. ممکن است پاسخ به ایمیل خوانندگان خود دهید اما پاسخ به نظرات خوانندگان هم مهم است. این کار کمک می‌کند تا خوانندگان وفادار بیشتری بیابید به این دلیل که خوانندگان شما متوجه می‌شوند شنیده می‌شوند و به آنها ارزش داده می‌شود.

 

۸- روی وبلاگ های دیگر در مورد فعالیت خود کامنت بگذارید
بسیار مهم است که با وبلاگ‌های دیگر در مورد کار خود تعامل داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید شهرتی با مخاطبان آنها ایجاد کنید.

 

۹- مطالب خود را ارتقا دهید
رقیبان زیادی برای نمایش محتوا بر روی اینترنت وجود دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای رقابت با انبوهی دیگر از تولید کنندگان محتوا، ارتقای محتواست. روش‌های متعددی برای انجام این کار وجود دارد اما رویکردها ممکن است بر اساس سایت یا برند متفاوت باشد. محتوای عالی بدون بازاریابی محتوای خوب بی معنی است. منابع زیادی وجود دارد که اطلاعاتی را در مورد چگونگی بازاریابی محتوا ارائه می‌کنند. با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توان محتوای رایگان ارزشمندی را تولید و به اشتراک گذاشت تا مخاطبانی را جذب کنید و سپس با ارائه چشم‌اندازی به مخاطبان و به واسطه روش‌هایی توسط بازاریابی محتوا آنان را به مشتری سودآور تبدیل کنید.

 

۱۰- مطمئن شوید که پست شما از نظر تصویری جذاب است
تصاویر، فونت‌ها و رنگ‌ها شاخص‌های تعامل یا درگیری (engagement) در وبسایت یا وبلاگتان هستند. مطمئن شوید که همه تصاویر چشم نواز هستند. فونت‌ها واضح هستند و خواندن آنها راحت است (هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از آن نیست که فونتی به دلیل کوچکی آن به سختی خوانده شود). باید وبسایت یا وبلاگ با رنگ‌ها زنده باشد اما نه به حدی که چشم را اذیت کند. ترفندی که برخی‌ استفاده می‌کنند اضافه کردن یک تصویر بزرگ ابتدای هر صفحه است به طوریکه افراد نیاز خواهند داشت به منظور خواندن محتوا آن را به پایین اسکرول (scroll) کنند. این اولین تعامل با محتوای شماست و زمانی که افراد تحت تأثیر قرار گرفتند شروع به درگیر شدن و یا جذب شدن به محتوا می‌شوند.

 

۱۱- استراتژی در مورد Calls to Action داشته باشید
Calls to Action (CTA’s) برای عملکرد محتوای شما مهم است؛ اما آنها باید در جای صحیحی به منظور موفقیت قرار داده شوند. دکمه‌های CTA باید قابل مشاهده باشد و به آسانی توجه بینندگان را جلب کند در حالیکه هرگز به آنها این احساس را ندهد در محاصره تبلیغات قرار گرفته‌اند. بنابراین با چند Calls to Action ساده می‌توان باعث افزایش درگیری مخاطب با محتوا در صورت استفاده صحیح شد. به عنوان مثال ممکن است خواننده به طور مستقیم بر روی مقاله شما کامنت بگذارد، در لیست ایمیل شما عضو شود، یا حتی از طریق رسانه‌های اجتماعی با شما در تعامل باشد. بنابراین هر Calls to Action باید مرتبط با محتوا باشد و باید در موقعیت درستی قرار گیرد.

 

۱۲- سرعت سایت و سازگاری با موبایل
نباید افراد منتظر بمانند تا صفحه بارگذاری شود. بنابراین باید مواردی را برای کمک به سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری سایت خود انجام دهید. این بدان معناست که به طور دوره‌ای تست بارگذاری انجام دهید، پلاگین‌های غیر قابل استفاده را حذف کنید و مطمئن شوید تصاویر به اندازه‌ای بزرگ است که مورد نیاز هستند. بررسی کنید که تعامل شما (مدت زمان مشاهده صفحه برای مثال شاخص خوبی از درگیری یا تعامل است) بر روی موبایل پایین‌تر از دسکتاپ نباشد؛ اگر این چنین است وبسایت ۱۰۰% با موبایل بهینه نشده است. بنابراین فاکتور موبایل را دست کم نگیرید، به این دلیل که بیشتر افراد محتوا را بر روی موبایل خود می‌خوانند بنابراین این شانس برای افزاایش درگیری یا تعامل با محتوای خود را از دست ندهید.

 

نتیجه‌گیری

تمرکز بر روی افزایش درگیری یا تعامل بر روی وبسایت، یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای رشد بلند مدت خود استفاده کنید.

گذشته از حفظ بازدیدکنندگان بر روی وبسایت خود، افزایش تعامل قادر می‌سازد که کاربران خود را بشناسید.

این برای شما بینش منحصر به فردی ایجاد خواهد کرد که می‌توانید در مسیر درست وبسایت خود را هدایت کنید.

اگر به دنبال ارتقای تعامل (engagement) هستید، در اینجا خلاصه‌ای از روش‌ها به طور ساده شده بیان شده است:

بهبود استراتژی لینک‌دهی داخلی خود
تعامل با بازدید کنندگان خود
تولید محتوای مرتبط
استفاده از Calls to Action

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*