- طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن موبایل - https://panysar.com -

خودروی جدید لامبورگینی بعد از هر تصادف خود را تعمیر می‌کند

لامبورگینی برای آن قابلیت خود-درمانی را در نظر گرفته است تا پس از هرگونه تصادف بدون کمک انسان بتواند بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند.

شرکت لامبورگینی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و دست‌ساز در جهان محسوب می‌شود و به منظور هوشمند کردن نسل جدید محصولات خود همکاری‌های مشترکی را با دانشگاه MIT آغاز کرده است.

به گزارش ایتنا، لامبورگینی به کمک دانشمندان دانشگاه MIT به دنبال ساخت محصولی است که از آن با نام هوشمندترین خودروی دست‌ساز جهان یاد می‌کند.
این خودروی مسابقه‌ای که با نیروی الکتریسیته حرکت می‌کند، بدنه‌ای از جنس فیبرهای کربنی دارد و می‌تواند پس از بروز هرگونه تصادف یا آسیب به صورت خودکار بدنه را ترمیم کند و جای هیچ گونه خط و خشی را باقی نگذارد.

مدل جدید این خودرو ایتالیایی Terzo Millennio یا «هزاره سوم» نامگذاری شده است و طراحی آن به گونه‌ای است که از این محصول به عنوان «خودروی آینده» یاد می‌کنند.

تمامی بخش‌های بدنه این خودرو هوشمند از فیبرهای کربنی ساخته شده است و شرکت لامبورگینی برای آن قابلیت خود-درمانی را در نظر گرفته است تا پس از هرگونه تصادف بدون کمک انسان بتواند بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند.

در بدنه خودرو حسگرهای هوشمندی به کار رفته است که کوچک‌ترین خط و خش‌ها را هم شناسایی می‌کند و می‌توانند برای برطرف کردن هرگونه آسیب‌ در کوتاه‌ترین زمان دست به کار شوند.

لامبورگینی

اگر یک آسیب کوچک در بدنه این خودرو شناسایی شود، سیستم تعمیر خودکار فعال می‌شود تا نانوتیوب‌ها بتوانند فیبرهای کربنی تولید کنند و خودرو را به حالت اول برگردانند.

لامبورگینی

بخش تحقیق و توسعه برای ساخت این خودرو که هم‌اکنون مدل اولیه آن به نمایش درآمده است به دانشگاه MIT واگذار شده است.

«استفانو دومنیکالی» مدیرعامل شرکت لامبورگینی در این خصوص گفت: «با همکاری دانشگاه MIT موفق شدیم هوشمندترین خودرو دست‌ساز جهان را تولید کنیم».

این محصول یک خودروی کاملا برقی محسوب می‌شود که سیستم رانندگی خودکار حتی در شرایط مسابقه دارد و باتری‌های پرظرفیت آن به گونه‌ای ساخته شده‌اند که انرژی لازم برای حرکت در مسافت‌های طولانی را هم تامین می‌کنند.

لامبورگینی