جستجوی پیشرفته در گوگل

چگونه در گوگل جستجو کنیم: نکات جستجوی پیشرفته در گوگل

راهنمایی های پیشنهادی پیشرفته گوگل، براساس تجربه شخصی نویسنده می باشد. توصیف نکات جستجو عمدا کوتاه شده است، زیرا شما به احتمال زیاد می توانید بسیاری از نکات را به سادگی با نگاه کردن به مثال انجام دهید.

 

  • کلمات را حذف کنید

فرض کنید میخواهید کلمه “طراحی سایت” را در گوگل جستجو کنید. اما می خواهید هر نتیجه ای را که حاوی اصطلاح تبلیغاتی (advertising) است، حذف کنید. برای انجام این کار، از علامت – در مقابل کلمه ای که می خواهید حذف کنید، استفاده کنید.

مثال: طراحی سایت -advertising

 

  • این یا آن

به طور پیشفرض هنگامی که شما یک جستجوی را انجام می دهید، گوگل تمام شرایطی که در جستجوی مشخص شده است را شامل می شود. اگر دنبال یک یا چند عبارت برای مطابقت هستید، می توانید از اپراتور OR استفاده کنید. (توجه: OR باید با حروف بزرگ نوشته شود).

مثال: طراحی سایت OR طراحی گرافیک

 

  •  کلمات در متن

اگر می خواهید یک صفحه وب را پیدا کنید که در متن آن صفحه (اما نه لزوما در کنار یکدیگر) تمام شرایط جستجو  ظاهر شود، allintext را تایپ کنید: بلافاصله کلمات یا عبارات مورد نظر برای جستجو را قرار دهید.

مثال: allintext:طراحی سایت و سئوی سایت

 

  •  کلمات در عنوان

آیا می خواهید یک صفحه وب را با کلمات خاصی که در عنوان وجود دارد (اما نه لزوما در کنار یکدیگر) پیدا کنید؟ allintitle را تایپ کنید: بلافاصله کلمات یا عبارات مورد نظر برای جستجو را قرار دهید.

مثال: allintitle:اپلیکیش موبایل

 

  • کلمات در URL

اگر تمایل دارید کلمات مورد جستجوی شما در URL صفحات مورد جستجو باشد. allinurl را تایپ کنید: بلافاصله کلمات یا عبارات مورد نظر برای جستجو را قرار دهید.

مثال: allinurl:پانیسار

 

  • چگونه در یک وب سایت جستجو کنید

اغلب، شما می خواهید یک وب سایت خاص را برای محتوایی که با یک عبارت خاص مطابقت دارد جستجو کنید. حتی اگر سایت از جستجوی داخلی پشتیبانی نمی کند، می توانید از Google برای جستجوی عبارت مد نظر خود در سایت  استفاده کنید. به سادگی عبارت site:somesite.com را استفاده کنید و سپس عبارت مورد جستجو.

مثال: site:panysar.com “طراحی”

  • جستجوی مرتبط

اگر می خواهید وب سایت های جدید با محتوای مشابه با یک وب سایت که از قبل می شناسید را پیدا کنید،از عبارت  related:somesite.com استفاده کنید.

مثال: related:panysar.com

 

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*