- طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن موبایل - https://panysar.com -

تراشه ویژه‌ مودم‌های اینترنت ۵G در راه است

مدیاتک که یکی از شرکت‌های طراح محصولات نیمه‌هادی برای محصولات بی‌سیم، رسانه‌های دیجیتال و پردازنده در جهان است و دفتر مرکزی آن نیز در تایوان مستقر شده است، حالا اعلام کرده که می‌خواهد به منظور همگام شدن با سایر غول‌های تکنولوژی در توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G [1]، از تراشه اختصاصی خود تحت عنوان هلیو ام ۷۰ (Helio M۷۰) رونمایی کرده و آن را سال دیگر در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی روانه کند.

این تراشه که مخصوص مودم‌های اینترنت ۵G [1] است، در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۹ به طور رسمی توسط این شرکت رونمایی خواهد شد. این تصمیم و استراتژی می‌تواند مدیاتک را برای ایجاد و بهره‌مندی از فرصت‌های جدید کسب و کار و توسعه زیرساخت فناوری‌های نوین همچون شبکه ۵G آماده سازد و به طور جدی آن را وارد ماراتن و رقابت تنگاتنگی با سایر شرکت‌های ابر قدرتمند و فعال در این عرصه کند.

ریک تسای – مدیر عامل شرکت مدیاتک – در این خصوص اعلام کرده است که متخصصان فعال در تیم تحقیق و توسعه، در حال تلاش برای توسعه فناوری نسل پنجم و هوش مصنوعی هستند و می‌خواهند تجربه لذت بخش، سریع و راحتی را برای کاربران خود در آینده‌ای نزدیک به ارمغان بیاورند.

اما مدیاتک همچنین طی همکاری با بزرگترین و مشهورترین اپراتورهای جهان توانسته است در توسعه فناوری نسل فعلی و کنونی اینترنت همراه ۴G بسیار تاثیرگذار باشد و می‌توان گفت این شرکت تایوانی کارنامه درخشانی در زمینه تولید تراشه و گسترش فناوری اینترنت همراه و تسهیل برقراری ارتباط میان کاربران در جهان دارد.

مدیاتک تاکنون به منظور توسعه فناوری شبکه ۵G با شرکت‌هایی نظیر نوکیا، هواوی، چایناموبایل و NTT Docomo به منظور ایجاد همکاری مذاکرات متعددی را به انجام رسانده و قصد دارد با عرضه تراشه ۵G در سال ۲۰۱۹، سهم قابل ملاحظه‌ای در بازار تراشه و پردازنده‌های فناوری ۵G تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ را از آن خود کند.