با زشت ترین گوشی‌های تاریخ آشنا شوید

تا همین چند سال پیش، سازندگان گوشی‌ها برای طراحی گجت‌ها دست به ریسک می‌زدند و طرح‌های عجیب‌وغریبی را عملی کردند. چنین رویکردی در برخی موارد منجر به تولید زشت‌ترین گوشی‌ها می‌شد. برخی از آن‌ها اصلا شباهتی به یک گوشی نداشتند و بیشتر یادآور شکل و شمایل وسایلی مانند ریموت کنترل وسایل برقی و موارد دیگر بودند. در ادامه به ۱۰ تا از زشت ترین گوشی های تاریخ نگاهی می‌اندازیم.

 

زیمنس Xelibri 6

 

زشت ترین گوشی ها

 

این گوشی بدقیافه در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و زیمنس امیدوار بود که این محصول مورد توجه زنان قرار می‌گیرد. این گوشی به شکل قاب پنکیک طراحی شده بود و زنان برای تنظیم آرایش خود می‌توانستند از دو آینه موجود در آن بهره ببرند. کلیدها به شکل عجیبی به‌صورت مدور چیده شده بودند که باعث می‌شد نوشتن پیام به کار طاقت‌فرسایی بدل شود و صفحه‌نمایش آن هم بسیار کوچک بود. دو مدل از این گوشی روانه بازار شد که یکی از آن‌ها از ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و نقره‌ای تشکیل شده بود و دیگری از ترکیب صورتی و نقره‌ای.

 

موتورولا StraTac Rainbow

 

زشت ترین گوشی ها

 

شکل و شمایل این گوشی بیشتر از هر چیزی یادآور جایزه‌های بسیار ارزان‌قیمتی است که به‌صورت انبوه به کودکان حاضر در شهربازی داده می‌شود. موتورولا StraTac Rainbow بدون شک یکی از زشت ترین گوشی های این فهرست محسوب می‌شود و در این زمینه اختلاف‌نظر چندانی وجود ندارد. در هنگام بسته بودن این گوشی تاشو، شاهد بدنه‌ی ناهمواری هستیم که هر بخش آن رنگ متفاوتی دارد. بعد از باز کردن این گوشی، هرچند ظاهر آن عادی‌تر می‌شود، اما باز هم این موضوع چیزی از بدقیافه بودن آن کم نمی‌کند. ترکیب رنگ‌های زرد و سبز تیره اصلا جالب نیست و ظاهر بسیار ارزان‌قیمت و زشتی به این گوشی بخشیده است.

 

توشیبا G450

 

زشت ترین گوشی ها

 

شکل و شمایل این گوشی بیش از هرچیزی یادآور ریموت کنترل کولر است. در طراحی این گوشی از سه دایره استفاده شده که دایره فوقانی حاوی صفحه‌نمایش گوشی است و دو دایره پایینی حاوی کلیدهای مربوط به اعداد هستند. نه‌تنها این طراحی باعث شده این گجت ظاهر خیلی بدی داشته باشد، بلکه استفاده از آن را هم به کار خیلی سختی بدل کرده است. فقط فرض کنید برای فرستادن یک پیام ساده، کاربر نگون‌بخت باید چه زحمتی را تحمل می‌کرده.

 

F88 Wrist phone

 

زشت ترین گوشی ها | F88 Wrist phone

 

آیا واقعا باید ظاهر این گوشی را با کلمات توصیف کنیم؟ فقط کافی است به آن نگاه کنید تا بدون شک این گوشی را شایسته‌ی قرارگیری در فهرست زشت ترین گوشی های تاریخ بدانید. علاوه بر بدقیافه بودن این گوشی، توجه شما را به آنتن آن جلب می‌کنیم که باعث شده زشتی این گجت چند برابر شود. شرکت CEC ابتدا این گوشی را به‌صورت اختصاصی برای یکی از معروف‌ترین پینگ‌پونگ‌بازهای چینی ساخت اما به نظر می‌رسد آن‌قدر از این گجت راضی بوده‌اند که در نهایت تصمیم گرفتند آن را به بازار عرضه کنند.

 

Goldvish Le Million

زشت ترین گوشی ها

 

یکی از زشت ترین گوشی های جهان، یکی از گران‌ترین‌ها هم هست. این گوشی ۱.۳ میلیون دلاری، از طلای ۱۸ عیار و ۱۸۰۰ الماس تشکیل شده است و با این حال بازهم بسیار بدقیافه به حساب می‌آید. بخشی از این بدقیافه بودن به بخش خمیده موجود در بالا و پایین این گوش برمی‌گردد. در ضمن برای شارژ کردن آن، باید بخش پایینی از گوشی جدا شود.

 

Bang & Olufsen Serene

زشت ترین گوشی ها

 

گوشی Serene توسط شرکت دانمارکی Bang & Olufsen طراحی و توسط سامسونگ ساخته شد. این گوشی واقعا گجت منحصربه‌فردی محسوب می‌شود، البته نه از لحاظ جنبه‌های مثبت. در بخش پایین این گوشی تاشو دکمه‌ها به‌صورت دوار چیده شده بودند و صفحه‌نمایش هم در بخش فوقانی قرار داشت و در ضمن دوربین آن هم در بخش کناری گجت جای گرفته بود. در نهایت هم باید بگوییم برای دسترسی به باتری و سیم‌کارت این گوشی، یک پیچ‌گوشتی در جعبه‌ی آن تعبیه شده بود.

 

موتورولا V100

زشت ترین گوشی ها

 

طراحی موتورولا V100 بیشتر از هر چیزی یادآور ظاهر یک ماشین‌حساب است. تقریبا در طراحی این گوشی هیچ نکته‌ی مثبتی وجود ندارد. از شکل دکمه‌ها گرفته تا طرح‌های عجیب اطراف صفحه‌نمایش. این گجت در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و با داشتن ضخامت ۲.۵ سانتی‌متری، گوشی ضخیمی محسوب می‌شد. با این حال به دلیل بهره‌گیری از صفحه‌کلید QWERTY کامل، کار کاربران را برای تایپ کردن راحت‌تر کرده بود. در نهایت هم باید به بدنه شفاف آن اشاره کنیم که حتی این ویژگی هم تاثیری در کاهش بدقیافه بودن این گوشی نداشت.

 

نوکیا ۷۲۸۰

زشت ترین گوشی ها

 

نوکیا در طی سال‌های فعالیت خود، گوشی‌های زیبایی را طراحی کرده که بدون شک این گوشی در آن دسته جایی ندارد. از گوشی نوکیا ۷۲۸۰ به خاطر طراحی خاصی که داشت، به‌عنوان «گوشی ماتیکی» یاد می‌شد. به جای بهره‌گیری از صفحه کلید، این گوشی از یک دایره چرخان به نام Navi spinner بهره می‌برد. به همین خاطر برای انتخاب یک حرف، باید با چرخاندن این دایره آن حرف را انتخاب می‌کردید که باعث می‌شد فرایند تایپ بسیار سخت‌تر و طولانی‌تر شود. همچنین همانند لباس‌ها، مارک نوکیا به صورت پارچه‌ای در کنار این گوشی تعبیه شده بود.

 

Sierra Wireless Voq Professional

زشت ترین گوشی ها

 

این گوشی که در سال ۲۰۰۴ عرضه شده، حتی برای آن زمان هم طراحی قدیمی داشت. این گجت از طراحی خمیده نه‌چندان جذاب و یک صفحه‌کلید بدقیافه بهره می‌برد که کاربر می‌توانست آن را باز کند تا به کلیدهای بیشتری دسترسی داشته باشد. این گوشی بدون شک زشت ترین گوشی این فهرست محسوب نمی شود، اما لیاقت حضور در چنین فهرستی را دارد.

 

زیمنس Xelibri 2

زشت ترین گوشی ها

 

این دومین گوشی شرکت زیمنس در این فهرست است. در وسط این گوشی یک نمایشگر قرار دارد و در سمت راست و چپ گجت هم کلیدهای ریزی تعبیه شده است که باعث شده استفاده از این گوشی به یک کار بسیار سخت و پرزحمت بدل شود. هرچند این گوشی طراحی خاصی دارد، ولی هر خاص بودنی لزوما خوب نیست.

در این فهرست به ۱۰ تا از زشت ترین گوشی های تاریخ نگاهی انداختیم. اما در ازای معرفی هر گوشی زیبا، چندین گوشی بدقیافه معرفی می‌شود و به همین خاطر می‌توان گجت‌های زیادی را به این فهرست اضافه کرد.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*