اصول مهم در برندسازی

یکی از اولین و مهمترین مسائلی که در فرآیند برندسازی همواره باید به آن توجه ویژه داشت، ایجاد شفافیت در تمامی بخش هاست. زمانی که ماموریت برند شما واضح و شفاف باشد، بایدها و نبایدهای برندتان برای همگان تعیین شده باشد، احساسی که قرار است مشتریانتان از به یاد آوردن برند شما در ذهنشان ایجاد شود، فعالیت کارکنان، معیارهای موفقیت و … به طور صریح و شفاف مشخص شده باشند، به سادگی می توانید در مسائل مختلف مرتبط با استراتژی ها، تاکتیک ها و…، تصمیم گیری های درستی داشته باشید.

 

 

در ادامه به اصولی که در ساخت برندی با جایگاهی مناسب تر کمک می کنند، اشاره می کنیم:

 

 

ثبات:

بایدها و نبایدهای برند خود را همواره به صورت شفاف و واضح، مشخص کنید. داشتن بینش و درکی عمیق از برند به شما این امکان را می دهد که تصمیم گیری های درستی داشته باشید. حال آنکه با ایجاد تغییرات مداوم در پیام و هویت برند خود، نمی توانید به چنینی امری دست پیدا کنید. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شده است ثبات به معنای عدم تغییرات در پیشرفت و مخالف با نوآوری و خلاقیت نیست. ثبات، در ارزش ها و دلایل وجودی یک برند و تعهد به وعده های آن است.

 

آمادگی برای مقابله با شکست:

رهبران برندها می دانند که معیارها و شاخص های موفقیت چگونه هستند و چگونه باید این شاخص ها را در کنار هم قرار دهند تا به موفقیت دست یابند. البته نباید فراموش کرد که شکست نیز باید همواره جزئی از برنامه های برندها باشد و برای مقابله با آن، از قبل برنامه ریزی های مشخصی داشته باشند. هیچ برندی مصون از شکست نیست. توانایی مواجهه شدن و مقابله با آن، تفاوت برندهای قوی و برتر را در میان سایرین، برجسته می کند.

 

توجه به کارمندان به عنوان سفیران برند:

ایجاد درکی عمیق و نگرشی درست نسبت به یک برند برای هریک از کارکنان به آنان کمک می کند تا هریک بتوانند به عنوان سفیری برای معرفی برند نقش آفرینی کنند. البته فراموش نکنید که ایجاد حس وفاداری نسبت به برندتان، در میان کارکنان، از الویت برخوردار است. تا زمانی که کارکنان خود را عضوی از یک برند ندانند و حس یکی شدن با آن نداشته باشند، نمی توانند سفیر موفقی باشند و در نتیجه هیچ یک از برنامه های شما به موفقیت نخواهند رسید.

 

داشتن پیام و داستان مشخص برند:

به برندهایی همچون اپل و دیزنی (Disney) فکر کنید. هر یک از آنها از ابتدا تا به اکنون پیام مشخصی داشته، استراتژی های تعیین شده ای را دنبال می کنند و بر وعده های برند خود پایبند هستند و هر آنچه انجام میدهند و با هر پیشرفتی به دنبال بهبود تحقق اهداف و وعده های خود به مشتریان هستند. برندی که دلیل وجودی آن ارائه ی سبکی متفاوت از کیفیت خدمات الکترونیکی است، تمامی فعالیت های خود را در راستای تحقق این هدف برنامه ریزی می کند. پیام مشخص با اهداف شفاف، انتظارات مشخصی را از سوی مشتریان نیز خواهد داشت.

 

 

نتیجه گیری:

توجه دقیق به هریک از این اصول به شما اجازه می دهد که ارتباط مناسبی میان هریک از بخش ها ایجاد کنید. همواره به خاطر داشته باشید که هدف از ایجاد هر برندی، خلق ارزش جدید برای مشتریان و صاحبان سهام و سرمایه است. در غیر اینصورت هیچ توجیهی برای وجود آن، قابل قبول نیست. همچنین بسیار مهم است که برند خودر را در بازاریابی و تجارت الکترونیک گسترش دهید و در شبکه های اجتماعی نیز بعنوان یک برند شناخته شوید.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*