تشخیص علائم پارکینسون توسط اپل واچ!

یکی از کمک های شایانی که تکنولوژی به افراد داشته است، در علم پزشکی می باشد که به لطف پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی اکنون تشخیص بسیاری از بیماری ها توسط گجت های هوشمند ممکن شده است و حتی دستگاه های پزشکی نیز در این عرصه پیشرفت های شایانی داشته اند. این بار بر اساس اخبار منتشر شده، گویا اپل واچ می تواند علائم بیماری پارکینسون را در افراد تشخیص دهد و به نوعی یک آلارم مناسب برای افراد سالخورده می باشد.

کمپانی اپل اخیرا یک رابط برنامه نویسی جدید به فریم ورک ResearchKit افزوده است که به کاربران خود اجازه می دهد با استفاده از اپل واچ، به بررسی علائم مربوط به بیماری پارکینسون بپردازند. این رابط برنامه نویسی در تمام روز قادر به بررسی دو نشانه اصلی اختلال حرکتی مربوط به پارکینسون، رعشه بدن و دیسکینزی می باشد. اپلیکیشن هایی که این فعالیت ها را مورد تحلیل قرار می دهند، می توانند اطلاعات جمع آوری شده را به نمایش بگذارند و در هر دقیقه، هر ساعت یا هر روز، علائم بیماری را سریعا نشان بدهند. هم کمپانی اپل و هم محققان طی چند وقت اخیر در تلاش بوده اند تا از ابزار ResearchKit به منظور تشخیص مجموعه ای از بیماری ها و اختلالات استفاده کنند.

 

برای مثال پژوهشگران کمپانی کاردیوگرام، نحوه ی استفاده از اپل واچ به منظور تشخیص علائم سکته قلبی با کمک ضربان های منظم قلب را به نمایش در می آورند و پژوهشگران دانشگاه استنفورد در همکاری با کمپانی اپل به مطالعه چگونگی استفاده از اپل واچ برای تشخیص آریتمی های قلبی پرداخته اند و همچنین سایر پژوهشگران نیز فریم ورک ResearchKit را برای تشخیص اوتیسم، سرطان پوست و صرع به کار گرفته اند.

رابط برنامه نویسی پارکینسون قرار است با دومین بروزرسانی توسعه دهندگان watchOS 5 عرضه گردد و کمپانی اپل از همین امروز نمونه های تحقیقاتی را در صفحه گیت‌هاب ResearchKit منتشر نموده است.

0 نظر
پیام خود را وارد نمایید.

*
*